Google Anahtar Kelime Planlayıcısı Nasıl Kullanılır?

 Günümüzde reklam hayatımızın her noktasında olduğunu bilmek gerekiyor. Öncesinde reklam nedir ve neden yapılıyor bunu sorgulamak en doğru seçenek olacaktır. Reklam nedir, ne için yapılır ve neden anahtar kelime planlamamız gerektiğini sırası ile anlatacağız.


Reklam Nedir?

Reklam aslında bir sanattır. Daha doğrusu kitleleri, kendi istekleri ile ve davranışları ile ikna etmek ve istediğimiz düşünceye yöneltmek, istediğimiz konu ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamak, benimsediğimiz görüşleri kendi görüşleri gibi yansıtmak ve en önemlisi amaçladığımız ürünü ihtiyacı olmasa dahi satma yeteneğine reklam denir. Nerede ise hepimizin yaptığı alışverişlerin bir çoğu gereksiz ve olmasa da olabilecek ürünlerdir. Evimize baktığımız zaman bir çok eşyanın bu şekilde olduğunu çok rahat anlayacaksınız.

Google Ads Nedir?

Google, kendi sitesi ve birçok kişilerin, kurumların sitesi üzerinden reklam yapmaktadır. Daha doğrusu reklam veren firmaların reklamlarını yapıyor. Bu nedenle yayınlanan reklamların birçoğu bize pazarlanan ürünler ile alakalı reklamladır. Eğer siz de reklam yapmak istiyor ve ürününüzü tanıtmak istiyor iseniz Google Ads ile daha doğrusu eski adı ile Google Adwords ile ürününüz ile alakalı reklam çalışması yapmanız gerekiyor.

Google arama motoru, siteler, youtube, gmail gibi birçok platform üzerinden firmaların reklamını yapmaktadır. Belki isteyerek belki farklında olmadan her bilgisayar kullandığımız an da Google reklamları ile karşı karşıya kaldığımızı söyleyebiliriz.

En iyi yollar dan biri de televizyon reklamları olduğunu söyleyebiliriz. Fakat televizyon reklamları oldukça maliyetli olmakla birlikte, hedef kitleniz ile birebir uygun olmayan kitleye de reklam yapıp gereksiz yere para harcamış olabilirsiniz. Bu nedenle Sosyal medya ve en önemlisi de Google ve Google reklamları veren sitelerde reklam yapmanız oldukça mantıklı olacaktır. Çünkü direkt istediğiniz ve hedeflediğiniz kitleye reklam yapma yetisine sahip olacaksınız.

Anahtar Kelime Neden Seçmeliyiz?

Bir ürün satıyorsunuz, örnek vermek gerekirse gömlek.. Bu gömlek kişiler tarafından nasıl araştırılıyor biliyor musunuz? Tabi ki hayır. Bunun için Google anahtar kelime planlayıcısı kullanmanız gerekiyor. Bu planlayıcı sayesinde rahatlıkla satışını yaptığınız gömlek ile ilgili aramalar ve arama terimlerini elde edebilirsiniz. Bu da size direkt hedefleme oluşturacak gereksiz kelimelerden gelen ziyaretçilerin önüne geçmenizi sağlayacaktır. Yapmanız gereken en önemli şey satışını yaptığınız ürün ile ilgili hedeflediğiniz ana kelime veya kelimeleri belirlemek olduğunu düşünmeniz ve planlamanızdır.

Anahtar kelime seçimi yapmak her zaman önemlidir. Bu size büyük bir maliyetten kurtaracaktır ve en önemlisi de günümüzün en değerli kazancı olan zaman dan kazanç sağlayacaktır. Yapılacak ikinci iş de anahtar kelimesini seçtikten sonra alt anahtar kelimeleri seçmek olduğunu unutmamalısınız.

Çünkü tek kelime, iki kelime, üç kelime, dört kelime hatta beş kelimelik alt anahtar kelimeler seçmeli ve bunlardan gelen ziyaretçileri sitenize yönlendirmelisiniz. Aksi taktir de daha düşük maliyetlere daha niş arama yapan kullanıcıları kaybedecek ve oldukça az trafik alabileceksiniz.

 

 

Anahtar Kelimeleri Nasıl Seçebiliriz?

Anahtar kelimeleri seçerken yapılacak en önemli şey hangi kategori de ürün sattığınızı belirlemektir. Eğer giysi kategorisinde ürün satışı yapıyorsanız, sizin rakiplerinizi iyi şekilde analiz etmeniz gerektiğini unutmamanız gerekir.

Rakiplerin sitelerine müşteri çekme yollarını araştırmanız gerekiyor. Bunun en basit yollarından biri de arama motorları üzerinden özellikle de Google de ürün satarken hangi kelime ile ürün sattığını bilmeniz gerekmektedir. Örnek vermek gerekirse rakip firma beyaz gömlek adı altında bir arama yaptırıyor ve başlık atmış ise bu onların hedef noktası olduğunu unutmamanız gerekir. Çünkü rakip firma büyük ihtimalle beyaz gömlek arayan kişileri hedeflemiş ve bu kişilere beyaz gömlek ve beyaz gömlek türleri satışı yapacaktır.

Beyaz gömlek deyip geçmeyin  tabi ki, çünkü adı beyaz gömlek olup fiyatı bir hayli yüksek olan gömlek modelleri de vardır. Bu nedenle sizin yapacağınız seçim de bir hayli önemlidir. Çünkü firmanız için yapacağınız kelimeler de en önemlisi tıklama başı maliyettir ve bu maliyet karşısında gelen trafiğin size getirdiği gelirdir. Eğer gelir düşük gider de çok olur ise bu yaptığınız hedeflemeler oldukça yanlış olduğunu söyleyebiliriz. Bunun için yapmanız gereken en önemli şey hedeflediğiniz kelimenin hacmi ve maliyeti olduğunu unutmamanız gerekir. Hacmi derken? Tabi ki aylık aranma oranı olduğunu  aşikardır. Bir kelimenin kelime planlayıcısı tarafında aylık kaç defa arandığı, hangi aylarda çok hangi aylarda az arandığı çok rahat görünmektedir. Bu nedenle anahtar kelime planlayıcı üzerinden kelimeleri hedefleyip o kelimelerin aranmalarına göre size bir fikir oluşturacağını unutmayınız.

Anahtar Kelime Hacimlerini Öğrenin

Bir ürünün ne kadar satıldığını öğrenmek mi istiyorsunuz yapacağınız şey bu ürünün aylık olarak ne kadar arandığını öğrenmek olduğunu öğrenmektir. Bunun için yapılması gereken google ye girip, ardından googleye ads yazmanızdır. Karşınıza çıkan sitelerden tabi ki ilki olan ve doğal aramalar da çıkan Google Ads sitesine giriş yapmanızdır. Bu siteye giriş yaptıktan sonra sağ üstte yer alan kısımdan üye girişi yapmanız gerekecektir. Tabi ki ilk defa giriş yaptığınız için giriş yapamayacaksınız bu nedenle üye olmanız gerekiyor. Üye ol butonunu tıklayın, karşınıza gelen pencere de ad, soyad, mail adresi, telefon, şifre ve şifre tekrarı gibi basit bilgiler sizden isteyecektir. Bu bilgileri girdikten sonra üyeliğiniz aktif olacak ve Google Ads sitesinden sizin mail adresinize de bir bilgilendirme maili gelecektir. Ardından üye girişi yapmanız gerekiyor. Bunun için mail adresi ve oluşturduğunuz şifreyi yazarak giriş tuşuna basmanız gerekiyor.

Google Ads ana paneli karşınıza gelecek. Bu panel üzerinden yapmanız gereken üstte yer alan menüler arasında anahtar kelime planlayıcısı seçeneğini aramak ve bunu tıklamaktır. Bunu tıkladıktan sonra artık her şey burada başladığını unutmamalısınız. Buraya kadar olan kısım oldukça basit ve herkesin rahat yapacağı işti. Artık işin profesyonel kısmına geldiğimizi söyleyebiliriz. Yapacağınız iş ilk önce belirlemiş olduğunuz kelimeleri tek tek yazarak aylık aranma hacimlerini bulmaktır. Aranma hacmi en çok olanları bir Word veya not defterine not almanızı öneririz. Daha sonra aranma hacmi en çok olan ve zorluk seviyesi düşük olan kelimeler üzerinden gitmeniz gerekiyor.

Bu kelimeleri araştırdıktan sonra yapılacak işlem ise çok basittir. Alt kelime araması yapmanız gerekiyor. İki kelimeli aramalar yapmalısınız yaptığınız aramalar arasından da en uygun ve en kaliteli olanı seçtikten sonra bunların arama hacimlerini sıralamanız gerekiyor. Arama hacmi zaten kelimeyi yazdığınız da direkt olarak sizin karşınıza aylık baz da arama miktarı gelecektir. Yapılacak olan iş ise artık sadece Google Ads de bir reklam kampanyası oluşturarak istediğiniz direkt hedef kelimeler de reklam vermeniz ve istediğiniz ziyaretçileri direkt olarak sitenize çekmenizdir. Anahtar kelimelerin hacimleri size ve sitenize oluşturacağınız ürünlerin ne kadar aylık ziyaretçi çekeceği konusunda bir miktar bilgi verecektir. Bu bilgiler aylık olarak değişiklik göstermekte olup sık sık değiştiğini unutmamanız gerektiğini de söylemeden edemeyeceğim. Anahtar kelime planlayıcısı ile kelimelerin aranma hacimlerini bulabilirsiniz.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski