E-Ticarete yeni başlamış ve yeterince tecrübesi olmayan, firma veya bireylerin en sık yaptığı hatalardan birisi kopyalamaktır. Ürün pazarlaması yapmadan önce, kime ürün satacağınızı, hedef kitlenizin ilgilendiği ürünleri vb. konuların araştırmasını yapmadan direkt olarak rakiplerinizi birebir kopyalamanız tamamen yanlıştır.
Rakibinizin reklam stratejisini, hedef kitlesini bilmeden
her şeyi kopyalamanız (Sosyal medya hesaplarında yaptığı paylaşımları, satışa
sunduğu ürünleri vs.) firmanızla ilgilenen insanların gözünde marka algınızı
yok etmekten başka hiçbir işe yaramayacaktır.
Bu konuda yanlış yaptığını kabul etmeyenler genelde
rakiplerinden esinlendiklerini söylerler. Esinlenmek farklı bir kavram,
kopyalamak tamamen farklı bir kavramdır.
Bütçe Planlaması
Bütçe planlaması ve pazar araştırması yapmadan yola koyulan
yüzlerce firma var. Reklam bütçesi belirlenmeden, gider ve gelirleri hesap
etmeden, sektörünüzde ki rekabetin büyüklüğünü planmadan kısacası kendinize yol
haritası çizmeden, start vermeniz tamamen kendinizi kandırmaktan başka bir şey
değildir. Para kazandığınız zannedip, her ay zarar edersiniz.
Bütçe planlamasını yaparken en çok dikkat etmeniz gereken,
reklam yatırımıdır. İçinde bulunduğumuz yıl itibari ile tamamen bizim ‘’kişisel
görüşümüz’’ normal bir ortalama bir rekabeti olan sektör baz alınarak
hesapladığımızda, reklam bütçenizi en az 20.000 TL ayırmanızı tavsiye ederiz.
Burada unutulmaması gereken bir hususta işin reklam bütçesini, işin kendisi ile
büyütmeye çalışmamanızdır. Böyle bir hata sizi direkt olarak hüsrana uğratır.
Yanlış Altyapı Seçimi
Firmanızı açarken, altyapı seçimlerinde yapılan en sık hata,
anlamsız paketler almanız. Örnek vermemiz gerekirse; sizin 10 kalem ürününüz
var diyelim, 10 kalem ürün için en yüksek e-ticaret paketini almanız tamamen
gereksiz ve boşa harcanmış bir masraftır. Satın almayı düşündüğünüz altyapı da
eğer eksik bir takım maddeler gördüyseniz daha uygun seçimler yapabilirsiniz.
Bu noktada Wordpress ve Opencart gibi altyapıları
seçebilirsiniz veya size özel yazılım kodlatabilirsiniz. Bütün bütçesini reklam stratejisine ayıran ve
altyapıya çok fazla para vermek istemeyenlere biz genelde Wordpress
kullanmalarını öneriyoruz. Wordpress altyapısı kullanarak ilk defa açılış yapan
firmaların yıllık bir domain ücreti ayrıca kullanma istediğiniz sunucuya göre
de aylık gideriniz olmaktadır.