E-Ticarette En Sık Yapılan Hatalar!

 E-Ticarete yeni başlamış ve yeterince tecrübesi olmayan, firma veya bireylerin en sık yaptığı hatalardan birisi kopyalamaktır. Ürün pazarlaması yapmadan önce, kime ürün satacağınızı, hedef kitlenizin ilgilendiği ürünleri vb. konuların araştırmasını yapmadan direkt olarak rakiplerinizi birebir kopyalamanız tamamen yanlıştır.

en sık yapılan e ticaret hataları

Rakibinizin reklam stratejisini, hedef kitlesini bilmeden her şeyi kopyalamanız (Sosyal medya hesaplarında yaptığı paylaşımları, satışa sunduğu ürünleri vs.) firmanızla ilgilenen insanların gözünde marka algınızı yok etmekten başka hiçbir işe yaramayacaktır.

Bu konuda yanlış yaptığını kabul etmeyenler genelde rakiplerinden esinlendiklerini söylerler. Esinlenmek farklı bir kavram, kopyalamak tamamen farklı bir kavramdır.

Bütçe Planlaması

Bütçe planlaması ve pazar araştırması yapmadan yola koyulan yüzlerce firma var. Reklam bütçesi belirlenmeden, gider ve gelirleri hesap etmeden, sektörünüzde ki rekabetin büyüklüğünü planmadan kısacası kendinize yol haritası çizmeden, start vermeniz tamamen kendinizi kandırmaktan başka bir şey değildir. Para kazandığınız zannedip, her ay zarar edersiniz.

Bütçe planlaması ne demek

Bütçe planlamasını yaparken en çok dikkat etmeniz gereken, reklam yatırımıdır. İçinde bulunduğumuz yıl itibari ile tamamen bizim ‘’kişisel görüşümüz’’ normal bir ortalama bir rekabeti olan sektör baz alınarak hesapladığımızda, reklam bütçenizi en az 20.000 TL ayırmanızı tavsiye ederiz. Burada unutulmaması gereken bir hususta işin reklam bütçesini, işin kendisi ile büyütmeye çalışmamanızdır. Böyle bir hata sizi direkt olarak hüsrana uğratır.

Yanlış Altyapı Seçimi

Firmanızı açarken, altyapı seçimlerinde yapılan en sık hata, anlamsız paketler almanız. Örnek vermemiz gerekirse; sizin 10 kalem ürününüz var diyelim, 10 kalem ürün için en yüksek e-ticaret paketini almanız tamamen gereksiz ve boşa harcanmış bir masraftır. Satın almayı düşündüğünüz altyapı da eğer eksik bir takım maddeler gördüyseniz daha uygun seçimler yapabilirsiniz.

Bu noktada Wordpress ve Opencart gibi altyapıları seçebilirsiniz veya size özel yazılım kodlatabilirsiniz.  Bütün bütçesini reklam stratejisine ayıran ve altyapıya çok fazla para vermek istemeyenlere biz genelde Wordpress kullanmalarını öneriyoruz. Wordpress altyapısı kullanarak ilk defa açılış yapan firmaların yıllık bir domain ücreti ayrıca kullanma istediğiniz sunucuya göre de aylık gideriniz olmaktadır.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski