TikTok Reklam Türleri Nelerdir?

Bildiğiniz üzere nasıl ki her sosyal medya platformunun kendi içerisinde ayrı ayrı reklam türleri varsa, TikTok uygulamasının da kendi içerisinde farklı reklam türleri ve bu reklam türlerinin de kendi içerisinde farklı bir çalışma mantığı vardır. TikTok reklam kampanyaları, Tanıma, Düşünce, Dönüşümler olmak üzere 3 ana kategoriye ayrılmaktadır.

Tiktok reklam türleri nelerdir

Tanıma kampanasının altında sadece erişim reklam türü bulunmaktadır. Dönüşüm reklam kampanasının içerisinde ise sadece dönüşüm olarak adlandırılan reklam türü bulunmaktadır.

Düşünce reklam kampanyasının altında ise;

  • Trafik
  • Uygulama Yükleme
  • Video Görüntülenmeleri
  • Potansiyel Müşteri Bulma

Dâhil olmak üzere toplam 4 adet reklam türleri bulunmaktadır.

Tiktok Erişim Reklamı Nedir?

Tiktok Erişim Reklamı kampanyası, belirlediğiniz hedef kitle içerisinde ki çevirim içi bulunan herkese reklamınızı gösterir. Örneğin hedef kitleniz, 18 ve 28 yaş aralığında, İstanbul’da yaşayan kadınlardan ve hepsiburada hesabını takip eden kadınlardan oluşsun. Kampanyanız onaylandığı andan itibaren, reklamınız, bu özellikleri karşılayan bütün herkesin direkt olarak ana sayfasında gösterime başlamaktadır.

Tiktok erisim reklamı ne demek

Tiktok Trafik Reklamı Nedir?

Trafik reklamını, erişim reklamından ayıran en değerli özellik, kullanıcının bir değerli eylemi daha yapmasındır. Yani hedef kitlenizde ki insanların, reklamınızda belirttiğiniz URL’ye tıklamasıdır. Trafikte reklamlarında artık bir çeşit öğrenme süreci başlıyor diyebiliriz. Daha net açıklamak gerekirse, sizin reklamınızı kimler görüyor ve bu gören kişilerden hangileri tıklıyor.

Tiktok Dönüşüm Reklamı Nedir?

Trafik reklamında bağlantınıza tıklayan insanların sayısı önemlidir. Oysa dönüşüm reklamında bu durum bir tık daha ileriye gidiyor. Bu reklam kategorisi sayesinde, alışveriş tamamlama, sepete ekleme, içerik görüntüleme gibi daha değerli eylemlere göre reklamınızın optimize edilmesini ve bu eylemlerde bulunan insanlara benzeyen insanların bulunmasını isteyebiliyorsunuz.

Dönüşüm reklamının optimizasyonunu verimli bir biçimde yapabilmeniz için ve maksimum dönüş alabilmeniz için piksel datanızda satışlar için en az 150, sepete ekleme için en az 1000, içerik görüntülenme için en az 3000 adet dönüşüm bulunması gerekmektedir.

Aynı zamanda Uygulama İndirme reklam türü, eğer bir uygulamanız var ise ve TikTok kullanıcıları arasında ki hedef kitlenize bu uygulamanızı tanıtmak indirtmek istiyorsanız sizler için en iyi seçenektir. 

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski