UTM Nedir, Nasıl Oluşturulur?

UTM Nedir?

Pazar stratejileri geliştirilir ve bu geliştirme yapılırken de başarılı olmak adına bazı başka yöntemlerden de yararlanılmak istenilir. Mesela hedef kitleniz için kimler önemlidir bunları bulmak çok mühimdir. Doğru kitleyi seçemedikten sonra istediğiniz pazarlama stratejisini edinin boşa çabalamış olacaksınız. Bu bakımdan da dikkatli olmak şarttır. Veri toplamaya çalışmak da çok önemlidir. Bu tarz işlemleri yapabileceğiniz alanlar mevcuttur. Bu alanlara ise UTM denir. Pazarlama alanı ile alakalı birçok konu da UTM ile çok iyi bilgiler edinme şansını da elde etmiş olursunuz.

UTM pazarlamacılar için tasarlanmış mükemmel bir sistemdir. İsmini ise oluşturulan firmasından almaktadır. Analiz yapan bu firma pazarlama alanında çalışıyor. Son derece önemli olan pazarlama stratejileri ile alakalı sizlere net bilgiler vermektedir. Mesela bir ürün için kampanya yaptınız ve bu kampanyanın yüzde kaç oranında işe yaradığını öğrenmek istiyorsunuz. O zaman bu sisteme girip direk ne kadar işe yaramış ya da yaramamış tüm bunları görme imkânını elde edersiniz. İçeriklerin performansını öğrenmek isteyen kişiler de bu site sayesinde istediği olanağı elde etmiş olur. UTM bu açılardan pazarlama alanının en vazgeçilmezleri arasında yerini alır. Vazgeçilmez bir sistemdir.

UTM Ne İşe Yarar?

Ne işe yarar sorusunu bulabileceğiniz bir sisteme giriş yaptınız. UTM kısaca web sitenize kaç kişi giriş yapmış, ziyaretçilerinizin hakkında bilgiler nelerdir? Tüm bu konularda sizlere bilgiler sunar. Mesela bir ziyaretçi sitenizde kaç dakika gezmiş bunu bile bulursunuz. Kaç dakika da çıkmış? Tüm bu soruların yanıtını hızlı ve kolay bir yoldan bulma şansı elde edersiniz. Hangi konu ya da ürün daha çok tıklanmış ve daha çok izlenmiş gibi şeyleri de UTM sayesinde elde edersiniz.

Dönüşüm oranları da bu site sayesinde hızlıca bulunur. Pazarlamacıların haricinde girişimciler ve web site kurucuları da bu sayede büyük ilerlemeler elde ederler. Gelişen ve değişen dünyamızda internet ortamının ne kadar değerli olduğunu ve geliştiğini gördükçe bu sistemin ne kadar değerli olduğunu düşünmemek elde değil. Yapacakları stratejileri bu tarz bilgiler sayesinde ya devam ettiriyorlar ya da değiştiriyorlar. Bu bağlamdan oldukları yerde saymıyorlar da diyebiliriz.

Kaliteli içerikler edinmemişlerse hemen bu içerikleri başkaları ile daha fazla tıklananlar ile değiştiriyorlar. Yerinde saymak istemeyen web site kurucuları tüm bunları düşünerek hareket etmelidir. UTM sayesinde pazarlarını daha da geliştirip büyütürler. İstenilen ürünleri daha hızlı bir biçimde görürler. Son yıllarda e ticaretin normal alış verişlerden daha çok yapıldığını biliyoruz. Bunun için de e ticaret için internet ortamındaki sitelerin değeri ortada.

Eğer mesela bir web siteniz varsa ve bu e ticaret sitesi ise ne kadar tıklanma aldığınızı hangi ürünün daha çok arandığını görüp bu ürünü öne çıkarmaya çalışabilirsiniz. Bu da ürün kalitenizi artırıp ya da daha düşük bütçeli insanlara da hizmet vermeniz açısından çok büyük bir öneme sahiptir. Hangi yaş grubunun hangi ürünü daha çok arattığını dahi bu sistem sayesinde görme imkanı elde edersiniz.

Güçlü bir pazarlama stratejisi isteyen herkes bu sistemi mutlaka görmeli ve faaliyete geçirmeli. Reklam konusunda da size büyük yardımı olacak olan bu sistem sayesinde sizler de çok kuvvetli ürün yelpazesine sahip olabileceksiniz. UTM sisteminin sizlere sunacağı parametrelere de oldukça ihtiyaç duyacaksınız diyebiliriz. En güzel yönü ise gelirinizin kaynağını bulma ve görmenizdir. Bu da size çok büyük bir avantaj sağlar. Tüm bunların dışında UTM daha birçok işe de yarar.

Web sitenize gelmekte olan kişilerin kıymetli trafiklerini artırabilmek adına size bilgiler de verir. Ne çeşit içeriklerin daha çok ilgi çektiğini ve işinize hangilerinin yarayacağına dair sizlere bilgiler verilir. Son derece önemli olan bu konuya da dikkat edersiniz. Hedefe doğru bir biçimde ulaşabilmek açısından da sizlere doğru kampanya yapma fırsatı da verir. Bu fırsatlar daha çok ne ile müşterilerinizi çekebileceğiniz konusunu da sizlere sunar. Bu şekilde modülün çapraz işlev tarafından da yararlanma imkânınız olur. Bu sistem sayesinde mevcut olan stratejinizi sürekli sıcak tutabilir ve yenileyebilirsiniz. Gelirlerinizi çok düzenli bir biçimde arttırmak amacı ile bu sistemi kullanabilirsiniz.

UTM Bileşenleri Nelerdir?

Bu bileşenler beşe ayrılır.

  1. Kampanya ismi: kullanılması zorunlu olan bir yapısıdır.
  2. Link kaynağı: kullanımı zorunludur
  3. Kampanya aracı: kullanımı zorunludur.
  4. Text reklamlarında anahtar kelime sorgulama
  5. Kampanyanın ne içerdiği: daha çok A/B testlerinde öneme sahiptir. 

UTM Linki Nasıl Oluşturulur?

Google URL oluştur sayfasına giriş yapmanız öncelikli faaliyetiniz olmalı. Formda ne yazıldığına da dikkat edilmelidir. Bu bileşenleri kullanıp bir link oluşturmak mümkündür. Web sitesine girmek isteyen kişilerin yazıp girecekleri sayfa adını ilk yazıyoruz. Daha sonra ise kampanya kaynağınızı yani hangi platform ile anlaştıysanız onun adını yazacaksınız. Diğer bir adım ise hangi araçla reklamlar kullanıcı ile buluşacak. Bu konuyu da buraya yazacaksınız. Ayrıca kampanyanın öne hangi kelime ile çıkmasını istiyorsanız bu anahtar kelimeleri de eklemelisiniz. Reklam verdiğiniz grup ismi de bu alana yazılır. En önemli nokta ise kampanya adıdır. Bu alana da kampanya adınızı yazın. İşlemleriniz bu şekilde bitmiş olacaktır.

Basit bir biçimde giriş yapabileceğiniz bu sistem sayesinde çok büyük meblağlar elde edebilirsiniz. Yapmanız gerekenler sadece en basit anlatımı ile bunlardır. Kullanıcıların kullandıkları bu terimlere dikkat ederek sizler de web sitenizi uçurursunuz. Kaliteli içerikler kullanmak emin olmalısınız ki siteniz adına mükemmel olacaktır.

Özellikle son yıllarda e ticaret alanında da bu sistemi hemen her site kurucusunun kullandığını görmekteyiz. Sizi diğer site ve satıcılardan ayıracak en önemli unsur budur. Kaliteli bir biçimde içerik üretmek ve bu içerikleri bir şekilde kontrol etmektir. Kontrolü de ancak ve ancak bu sayede yapabilirsiniz. Sizi en ön sıralara geçirecek olan tıklanma oranlarınızdır. Anahtar kelimeleri de en iyi biçimde bulmak son derece önemlidir. Daha çok aranan anahtar kelime hangisi bu sayede görüp bu anahtar kelimeleri makalelerinizde geçirerek sizler de istediğiniz bilgilere kolaylıkla edinebilirsiniz. Sağlıklı bir sistem öncelikle nasıl ilerleme de bulunduğunuzun farkına vararak gerçekleşir. Tıklanma sayınız da sağlıklı açıdan nerede ne kullanmanız gerekli olduğunu size sunar.

Web siteye sahip olan herkesin bildiği anahtar kelimelerin hangilerinin daha çok arandığını da bu sisteme giriş yaparak görmüş olacaksınız. Korkmaya ve Pazar alanı araştırmaya gerek bile kalmadan u sistem sayesinde web sitenizi öne çıkarma imkânınız mevcuttur. Yapmanız gereken tek konu ise bu sisteme dahil olmaktır. Dahil olduktan sonra sizler de web sitenizi diğer web sitelerine göre daha ön plana çıkarmış olacaksınız. Kaliteli içerikler için sistemi ziyaret edip araştırmanızı öneririz. Sistemin ücreti de makuldür. Fiyat aralığı düşük olan bu sisteme ücretsiz de giriş sağlanabilir.  Çok iyi sonuç verecek olan bu sistem sayesinde sizler de içerik üretimi yapılırken dikkatli ve kontrollü bir biçimde içerik üretebileceksiniz.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski