Google Ads Eşleme Türleri Nelerdir?

Arama motoru reklamları bilinen en iyi pazarlama ve reklam türüdür. En çok tercih edilenidir de diyebiliriz. Dünya çapında bilinen ve bizim ülkemizde de en çok kullanılan türü Google ADS arama türüdür. Reklamları verirken yapmanız gereken anahtar kelime eşleme türü ise: sıralı eşlemeler, tam eşlemeler ve geniş eşlemelerdir. 

Tüm eksiklerinizi ise negatif eşleme türleri kapatabilir. Bu şekilde yeni fırsatlar da yakalarsınız. Tüm eşleme türlerinin farklı ihtiyaç sen-çeneklerine yanıt verdiğini de unutmamak gerekir. Hepsinin sunduğu değişik alaka derecesi ve erişim bulunmaktadır. Tüm bunlar ise eşleme türlerinizin en doğru şekilde kullanılabilmesini ayrıca sizin kabiliyetinize göre de farklı fırsat ya da kısıtlama sunduğunu da unutmamalı.

Anahtar Kelime Eşleme Türleri

Hedef 3 tip hedefleme dışında ise bir tip eşleme türü kullanılır. Bu türler toplamda dörde çıkar. Tüm bunlar da Google reklamları için gereklidir. 

  1. Geniş eşleme türü
  2. Sıralı eşleme türü
  3. Tam eşleme türü
  4. Negatif eşleme türü

Anahtar Kelime Eşleme Seçenekleri Nelerdir?

Anahtar kelime demek çıkacak olan reklamları internet kullanıcıları tarafından aranılan kelimeler ile birleştirmek yani eşleştirmektir. Bu tarz kelimeleri ya da kelime öbeklerini bulup en doğru biçimde eşleştirmeye denir. Bu tür reklam anahtar kelimelerinde eşleme türleri de mevcuttur. Açık arttırma da kullanılabilir olması açısından değerlendirilebilmek açısından anahtar kelime kullanıcı tarafından ne denli yakın bir biçimde eşleşmelidir? Tüm bunlar değerlendirilir. Mesela reklamınız daha çok kullanıcıya birden ulaşsın isterseniz geniş eşleme türünü eğer daha küçük ve belirli bir kesime hitap etsin isterseniz de tam eşlemeyi seçmelisiniz. 

Negatif Anahtar Kelimeler

Negatif anahtar kelimeleri kullanmak isteyen kişiler şunu bilmeliler ki bu kelimeleri kullandıklarında istemedikleri terimler de ve sitelerde reklamlarda çıkmayacak. Belirli terimlerin yazıldığı aramalarda anahtar kelimeler çıkmaz. Mesela kırmızı etek satmayan bir firmaya sahipseniz kırmızı eteği negatif anahtar kelime olarak seçebilirsiniz. Bu sayede kırmızı etek reklamı sitenizde yayımlanmaz. Fakat negatif bir arama türünün pozitiften çok farklı olduğunu da unutmamak gerekir.

Maksimum Performans Kampanyaları Arama Ağı Kampanyaları Ve Anahtar Kelimelerle Nasıl Çalışır?

En yüksek performans kampanyaları o anda mevcut olan arama ağı kampanyasını tamamlar ve anahtar kelimelerinizle ulaşmak istediğiniz hedefe daha kolay ulaşır. Tüm kullanıcıların arama sorguları herhangi bir eşleştirme seçeneğinde kullanılır ya da arama ağı anahtar kelimesiyle maksimum performans kampanyasına öncelik verir. Reklamlar düzenlenirken en önce anahtar kelime ilk düşünüldüğü anda ne anlama geliyorsa bu ve anlamlarına gelen diğer ürünler çıkar.

Genişi Eşleme Nedir

Anahtar kelime yazılarından diğer Google ads konularında da birçok kez bahsettik. Anahtar kelime ayar türü de diyebileceğimiz bu eşleme türü oldukça büyük bir öneme sahiptir. Bu tür anahtar kelimeler arama yapıldığında sizin anahtar kelimenize uygun olduğu anda reklamınızın çıkmasını sağlar. Bu tarz aramalar yapıldığı an karşıya sizin reklamınız çıkar. Anahtar kelimenin çeşitleri kullanılırsa da sizin reklamınız çıkar. Mesela anahtar kelimenize yakın kelimeler de kullanırsanız yine sizlerin reklamları ortaya çıkar. Bu sayede reklamlarınızın gösterilme olanağı da artmış olacaktır.

Mesela şapka firması şapka çeşitleri diye anahtar kelime koyar ve bunun çeşitleri olarak şapka satın al kelimesi gibi farklı kelimeleri de kullanırsa yine istediği reklamı bu kelimelerle arama yapan kullanıcıların karşısına çıkar. Tüm bunlar sayesinde arama sonuçları genişlemiş olur ve reklamınız her an her yerde gözükebilir. 

Geniş Eşleme Düzenleyici

Google de bir kampanyanız olduğunda kampanyanın ne gibi detayları olduğunu da anahtar kelimeler ile orantılarsınız. Anahtar kelimeler sayesinde reklamınızı daha çok kimlerin göreceğini belirlemiş olacaksınız. En doğru anahtar kelimeyi seçmek sizin avantajınız olacaktır. Bunun nedeni ise sizin istediğiniz kitleye ulaşmaktır. Eğer istediğiniz kitleye ulaşamazsanız, bütçenizi kötü oranda etkiler. Anahtar kelimeleri yapacağınız kampanyalar ile birbirine uyumlu bir biçimde seçerseniz kullanıcılar için de bu büyük bir biçimde ilgi çeker.

 Geniş eşlemelerde eşleşmelerin mevcut olan ya da olmayan türlere yönelik olduğundan emin olmalısınız. Bu sayede anahtar kelime çeşitlerini kontrol edebilme imkânına da sahip olacaksınız. Mesela aynı anda iki kelime yan yana gelince veya aynı cümle de bu iki kelime geçince reklamınız çıksın isterseniz de bunu ayarlama şansınız mevcuttur. Bu tarz düzenler sayesinde erişim kolaylığı sağlayacaksınız ve reklamlarınız daha büyük kitlelere ulaşacak. Google de istemiş olduğunuz geliri de bu şekilde elde etmiş olacaksınız. Anahtar kelimeleri değiştiren değiştiriciler kullanmanızın amacı da budur. Bu sayede reklamlarınız istenilen anahtar kelimeler dışında bu kelimelere benzeyen kelimelerle de çıkmış olacak.

Sıralı Eşleme

Sıralı eşlemeyi diğer geniş eşlemeden daha farklı duruma getiren tür ve özellik daha odaklı olmasıdır. Aramalarda çıkmanızı sağlayacak şey belirtilen anahtar kelimenin önüne ve de arkasına gelen kelimelerle bunu desteklemektir. Bu arama kelimesi sayılır ve bu kelimelerle de öne çıkabilirsiniz. Buna bir örnek verirsek GDO olmayan yiyecekler yanında sağlıklı GDO olmayan yiyecekler ya da GDO olmayan yiyecekler en ucuz gibi kelimeler de kullanırsanız bu türleri de aramalarda göreceksiniz. Sıralı eşleşmelerin avantajı olduğu kadar dezavantajı da olmaktadır. Mesela çıkma ihtimalinizin olduğu diğer ifadeler de geride kalmış olursunuz. 

Tam Eşleme

Çok kapsamlı fakat kontrol açısından oldukça yüksek bir eşleme türüdür. Arama sorgusunu yapan kişiler aynı anda tam eşleme ile beraber arama yapılan sonuçları da görür. Reklamlarınızın sadece belirlediğiniz kelime ya da kelime öbeği ile çıkacağı anlamına gelir. Tam eşleşmelerde seçilmiş olan kelimenin yakın anlamlı kelimeleri de çıkar. Tam eşleşmelerde bazı hatalar yapılır. Bunlardan biri de doğru anahtarı kullanmamak. Eğer eşleme türünüz de yanlışlık var ise de reklamınız farklı bir kitleye ulaşmış olur.

Geniş Eşleme Düzenleyici

Geniş eşleme değiştirme stratejisi: temelini incelediğimiz geniş eşleme düzenleyicilerin kullanma yollarını da göstermeliyiz. Reklam gruplarını ayırarak değişiklik yapmak istediğiniz anahtar kelimeleri seçebilirsiniz. Negatif anahtar kelimeleri yok saymak da çok önemlidir. Negatif kelimeleri seçtikten sonra bu negatif kelimeler olmayacak diye düşünmemeliyiz. Reklam izlemelerinizi yaparak kontrollerinizi devamlı bir biçimde gerçekleştirmelisiniz. Eğer hedeflemediğiniz bir kitleye reklamlarınız gösteriliyor ise bunu yeniden düzenlemelisiniz. Kullanıcılar bazen sizin istemediğiniz kelimelerde de reklamlarınızı görür. Bunu engellemek adına bu kelimeleri hemen negatif anahtar kelimelerinizin içerisine alarak yola devam edebilirsiniz. Tüm kullanıcıların sürekli bir biçimde aynı kelimeleri tekrar ederek arama yaptığını da görürsünüz ve bunun içinde farklı bir arama gurubu kullanabilirsiniz. Bu sayede size büyük bir yatırım getirisi getirir. 

Negatif Eşleme

Yazımızın üst tarafında görüldüğü üzere istemediğiniz bir kelime aramasında reklamınızın çıkmaması için sağlanan şartlardır. Mesela istemediğiniz anahtar kelimeyi negatif hale getirip bu saye de reklamınızın bu kelimeler içerisinde geçmemesini sağlayabilirsiniz. Eşleşmeler yaparak istediğiniz ve istemediğiniz kelimeleri anahtar kelime olarak negatif ya da tam tersi olarak kullanma şansınız da vardır. Reklamlarınızı etkili bir biçimde görmek için sizler de kullandığınız kelimelerin özelliklerine ve anlam bütünlüğüne dikkat edin. Bu sayede geliriniz de çok farklı olacaktır. 

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski