Üst Sıralara Nasıl Yükselirsiniz?

 İnternet sitelerine SEO çalışmaları yapılmasının amacı, arama motorlarına, çalışma yaptığımız sitelerin SERP sıralamalarında daha yüksek konumlarda olmayı hak ettiğini kanıtlamaktır. Bu yazımızda sizlere, her şeyi Google üzerinden örnekleyerek anlatacağı. Her arama motorunun farklı bir algoritması ve kendi içerinde kuralları bulunmaktadır.

Üst Sıralama Çıkma Taktikleri

Google, internet sitelerini SERP sıralamalarında ki konumlarına yerleştirme yaparken yaklaşık olarak 200 farklı algoritmadan ve analizden geçiriyor. Analizlerin çoğunun bilinmesi gerçekten kafanızda bilgi kirliliği yaratacağı gibi işinize de yaramayacaktır. Sizlere bu 200 algoritma arasından en çok önem arz eden ve sıralamanızı büyük ölçüde etkileyen üç maddeden bahsedeceğiz.

  • İnternet sitenizin, anahtar kelimeleriniz ile alâka düzeyi.
  • İnternet sitenizin otoritesi.
  • İnternet sitenizin kalitesi.

Alâka Düzeyi

Google’da bir anahtar kelime sorgusu yaptığınızda karşınıza çıkan bütün sonuçların aslında arattığınız şeyin cevabı olduğunu fark edeceksiniz. Google bu sonuçları, BERT ve RankBrain algoritmaları sayesinde başarmaktadır. RankBrain algoritmasının çalışma prensibi, bir sorgu yaptığınızda sizin ne demek istediğinizi ve neyi öğrenmek istediğinizi anlamaya çalışmasıdır.

Alaka düzeyi ne demek

Örneğin, Nasıl Sıralama Kazanırım? Diye bir sorgu yaptığınız senaryoda karşınıza çıkan ilk sayfada ki sonuçlar Nasıl? Sorusunun cevabını içeren sayfalardır. Google kullanıcılarını bilgi kirliliğinden kurtarmak ve direkt olarak net sonucu karşısına çıkarmak için bu algoritmaları geliştirmiştir. Bu sebepten ötürü internet sitenize içerik oluştururken, kullanıcıların sorularına yanıt niteliğinde içerikler oluşturmanız sizin için daha iyi olacaktır.

Otoriteyi Ne Belirler?

İnternet sitenizin otoritesini, yapılan dış SEO çalışmaları belirlemektedir. Aldığınız backlinlerin kalitesine göre sizin PageRank değeriniz belirlenir ve bu sayede sıralama kazanırsınız. Backlink alırken de, geri bağlantı aldığınız sitenin içeriğinizle alâkalı olduğundan veya sizinle ilgili bir içerikten bağlantı aldığınızdan emin olun. Nasıl ki alâka düzeyinde BERT algoritması var ise bağlantı konusunda da Link juice algoritması vardır.

İnternet Sitenizin Kalitesi

İnternet sitenizin kalitesi göz önünde bulundurulurken, Backlinkleriniz (kırık link veya spam link var mı yok mu? ) , içerikleriniz (kullanıcıların sorgularına cevap niteliğinde mi? ) , görselleriniz (içeriğiniz ile alâkalı mı? ), kullandığınız tema (mobil uyumlu ve kullanıcı sitede rahatça gezinebilir mi? ) gibi birçok faktör göz önünde bulundurulmaktadır. Bu yüzden eğer SERP sıralamalarında rakiplerinizin üstünde listelenmek istiyorsanız, tabiri caizse her şeye dikkat etmeniz gerekmektedir.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski