Twitter Genel Tarihçesi ve Başarıları

 Twitter, sosyal medya dünyasında benzersizdir. Gerçek zamanlı akışı, kültür, politika, eğlence ve sosyal konular hakkında sürekli tartışmalar olduğu için Twitter'ı milyonlarca kişiyle etkileşim kurmak için ideal yapan platformdur.

Twitter markalar için, anlamlı konuşmaların yapıldığı ve kampanyaların tanıtıldığı bir yerdir. Pazarlamacılar için, popüler Twitter hashtag işlevi aracılığıyla trend olma potansiyeline sahip, yüksek düzeyde bağlı bir hedef kitle sağlar.

Ancak sorun şu ki, birçok pazarlamacı Twitter'ın sosyal medya kanal karışımında nerede durduğundan tam olarak emin değil. Twitter, birçok sosyal medya platformuna göre bir tık daha resmidir. Örneğin, günümüzde birçok marka kendilerini tanıtırken, müşterilerin gözünde yanlış bilinen birçok algıyı da tabiri caizse yok etmektedir.

Bu içeriğimizde, pazarlamacıların organik ve ücretli ticari kampanyaları için Twitter'ı nasıl etkili bir şekilde kullanabileceğine değineceğiz. Ayrıca, en iyi Twitter kampanyalarından bazılarına bakarak size biraz ilham vereceğiz.

Twitter Ne Kadar Popüler?

Twitter, dünya çapında 206 milyon günlük aktif kullanıcısı olan oldukça popüler bir sosyal medya platformudur. Bu sosyal medya ağını en çok kullanan ülkeler: Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve Hindistan'dır.

Özellikle Twitter’ın 2021 yılında gelirleri yüzde 74 artarak 1,19 milyar dolara ulaştığı için kanal için en başarılı bir yıllarından birisi olmuştur. Kullanıcı artış oranı ise, sadece 12 ayda yüzde 11 arttı. 2022'de Wall Street analistleri Twitter'ın gelirinin %20 artacağını tahmin ediyor.

Twitter'ın büyümesinin nedeni nedir? Fikirleri paylaşmak için gerçek bir ağ olarak görülüyor ve gerçek zamanlı yapısı son dakika haberlerini mümkün kılıyor. Aslında, Pew Research, ABD'li yetişkinlerin üçte birinin, platformun siyasi olarak daha fazla meşgul olmalarına yardımcı olduğunu ve neredeyse yarısının dünya olaylarını daha iyi anladığını söyledi.

Twitter ayrıca renk ve tipografi güncellemeleri ile Twitter içeriğinin kullanımını ve okunmasını kolaylaştıran "düğmeler, bağlantılar ve odakta daha yüksek renk kontrastı" gibi tasarım değişiklikleri kullanıcılarına sunarak, onları düşündüğünü ve aslında düzenli olarak platform içeriside güncelleme yapıldığını kullanıcılarına hatırlattı.

Twitter'ın Sahibi Kim?

Twitter, 2006 yılında Jack Dorsey tarafından podcasting şirketi Odeo'da bir ekibin parçası olarak çalışırken kuruldu. Dorsey, 2006'dan 2008'e ve 2015'ten 2021'e kadar iki kez Twitter CEO'su oldu.

2013 yılında şirket halka açıldı ve değeri 31 milyar dolardı. O zamandan beri dünyanın en çok ziyaret edilen sitelerinden biri haline geldi.

Nisan 2022'de yapılan şok bir duyuru, Tesla ve SpaceX CEO'su Elon Musk'ın Twitter için 44 milyar dolarlık bir satın alma anlaşmasına ulaştığını ortaya koydu. Ağ için amacı, 'özgür konuşma' için bir platform olarak potansiyelini ortaya çıkarmak olduğunu söyledi. Ayrıca özellikleri geliştirmek, istenmeyen postaları azaltmak ve şeffaflığı artırmak istediğini belirtti.

Satın alma duyurusu, birçok kullanıcının Twitter hesaplarını kapatma sözü vererek hemen yanıt vermesiyle küresel tartışmalara neden oldu. Endişeleri mi? Kendini itiraf eden bir 'ifade özgürlüğü mutlakçısı' olarak, birçok Twitter hayranı bunun dezenformasyon, suistimal ve nefret söyleminde artışa yol açacağından endişe ediyor.

Twitter'ın Neyi Meşhur?

Twitter, son dakika haberlerine erişimi nedeniyle kullanıcılar tarafından seviliyor. Aynı zamanda gerçek zamanlı sohbetler sağlayan ve tanınmış kişiliklere, etkileyicilere ve siyasi şahsiyetlere erişim sağlayan bir platformdur.

Örneğin, eski ABD Başkanı Barack Obama, 131 milyon takipçisi ile en büyük Twitter hesabına sahip.

Hashtag'ler Twitter'ın ayrılmaz bir parçasıdır. Kullanıcıların ilgili içeriği hızlı bir şekilde bulmasını sağlar ve Twitter'da gerçek zamanlı olarak 'trend' hashtag'leri bulunur. Hashtag'ler ayrıca sohbetleri başlatmak ve markaların #BlackLivesMatter ve #MeToo gibi toplumsal sorunları öne çıkarmasını sağlamak için kullanılabilir. Hashtag'ler, Nijerya'da kaçırılan 276 kız öğrenciyi geri getirme kampanyası olan #BringBackOurGirls ve insanları çevresel nedenlerle uçmaktan kaçınmaya teşvik eden #Flygskam (İsveççe'de 'uçuş utancı') gibi daha küçük kampanyalar için de başarılı oldu.

Bu da demek oluyor ki Twitter diğer platformlara göre, herkesin ciddiye aldığı ve şakası olmayan bir platformdur.

Twitter'ı Kimler Kullanır?

İstatistiklere göre Twitter, yüzde 38 ile 25-34 yaş grubu arasında en popüler, bu durumu yüzde 20 ile 35-49 yaşındakiler takip ediyor. Cinsiyet açısından, kadınların yüzde 38'ine kıyasla, daha fazla erkek yüzde 62 oranında ağı kullanıyor

İlginç bir şekilde, Twitter kullanıcıları yüksek bir eğitim düzeyine sahiptir (lisans derecesine göre yüzde 42) ve yüksek gelirleri vardır ve ortalama bir Amerikalıdan yüzde 9 daha fazla kazanırlar.

Ayrıca hayranları olarak ünlülerin ve etkileyicilerin bir listesini sayar. Justin Bieber, Lady Gaga, Cristiano Ronaldo ve Hindistan'ın şu anki Başbakanı Narendra Modi, ilk on hesabında yer alıyor. Ayrıca Donald Trump'ın 2021'de şiddeti teşvikten askıya alınana kadar Twitter'daki varlığını unutmak zor.

Twitter Ne İçin Kullanılır?

Pazarlamacılar, gazeteciler, halkla ilişkiler uzmanları, markalar ve bireyler için Twitter'ın çeşitli kullanımları vardır.

Pazarlamacılar bunu sohbetleri başlatmak ve kullanıcılarla etkileşime geçmek için kullanabilir ve aynı zamanda şikayetleri veya sorguları gerçek zamanlı olarak ele almak için kullanabilir. Aslında bu sosyal ağı bir sosyal müşteri kanalı olarak kullanabilirsiniz. Mizah için harika bir platform olduğundan ve erişimi genişletmek, etkileşimi artırmak için kullanıcı gönderilerini yeniden paylaşma fırsatı sunduğundan, bunu markalarına kişilik kazandırmak için de kullanabilirler.

Medya endüstrisi, haberleri son derece hızlı bir şekilde bildirmek için bunu etkili bir şekilde kullanır (ancak bazen Twitter kullanıcıları geleneksel haber kaynaklarından daha hızlıdır). 2009'daki US Airways kazasında olduğu gibi. Janis Krums, Hudson nehrinde olayın bir fotoğrafını herhangi bir medyanın haberi olmadan yayınladı ve bilmeden onları aldı.

Twitter, marka bilinci oluşturma ve halkla ilişkiler ekipleri tarafından duyuruları yayınlamak veya ürün lansmanı yapmak için etkin bir şekilde kullanılabilir. Bir platform olarak, ağ oluşturmak için çok etkilidir ve rakiplerin ve potansiyel işbirlikçilerin bulunmasını kolaylaştırır. Sosyal markalaşma daha önemli hale geldikçe, Twitter marka farkındalığı oluşturmanın ve bir sosyal medya krizinden kaçınmanın bir yolunu sunuyor.

Twitter'ın bireyler için güzelliği, benzersiz algoritmalarını kullanarak yayınlarını kendi ilgi alanlarına göre düzenleyebilmeleridir. Örneğin, çok sayıda yazar veya yayıncıyı takip ediyorsanız, Twitter özet akışınızdaki gönderilerin çoğunluğunun o alana odaklanma ihtimali vardır. Bu, bireylerin istedikleri içeriği elde etmeleri anlamına gelir.

Bu nedenle Twitter, etkileşimi teşvik etmek için birçok sektör için harika. Tipik olarak, Twitter'da iyi sonuç veren içerik şunları içerir:

  • Anketler veya sorular: Twitter anketleri çok popülerdir ve markaların hedef kitleleri hakkında fikir edinmeleri veya sadece bir soru gönderip geri bildirimleri görmeleri için harika olabilir.
  • Sektör haberleri: Sektörünüzle ilgili haberleri paylaşmak veya yeni bir trend veya gelişme hakkında bir tartışma başlatmak için harika bir yer. Sadece kaç tane dijital pazarlama trendi duyurusu tweet'inin olduğunu düşünün!
  • Şirket duyuruları: İster yeni bir ürün, isterse şirkette yeni bir kıdemli işe alım olsun, bir tweet'i sabitlemek, sayfanızı ziyaret eden herkesin onu göreceği anlamına gelir.
  • Gif'ler ve memler: Bunlar Twitter'ın temel öğeleridir ve büyük etkileşim alma eğilimindedir. Twitter, anahtar kelime ile arama yapabileceğiniz kullanıma hazır bir gif bankasına sahipken, memler içeriğinizin özet akışında fark edilmesini sağlayabilir.
  • Görseller: Kullanıcılar görselleri video içeriğinden %361 daha fazla tweetliyor, bu nedenle içerik karışımınızda göz alıcı görsellerin olduğundan emin olun.
  • Bloglar: Blog içeriği Twitter'da iyi sonuç verir ancak tıklama almak için dikkat çekici bir resim ve kısa bir açıklama kullandığınızdan emin olun. Blog üretiminizi hızlandırmak istiyorsanız, bazı faydalı blog araçlarına ve şablonlarına göz atın.
  • Etkinlikler: İlgiyi artırmak için etkinliğinizi önceden tanıtabilirsiniz, ancak bir hashtag oluşturarak katılımcıları, katılımı artırmak için etkinlikte canlı tweet atmaya teşvik edebilirsiniz. 
  • Yarışmalar veya teklifler: Twitter'ın aciliyeti nedeniyle, hızlı satışlar ve sınırlı sürümler başarılı olabilir ve yarışmalar yeni takipçiler çekebilir.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski