Dijital Pazarlamacılar Metaverse'de Hangi İşleri Yapabilir?

 Dijital dünya, trendler, platformlar, görünümler ve çarpıtma hızında değişen manzaralarla sürekli bir akış halindedir.

Ufukta dijital manzarada önemli bir değişiklik var ve bu metaverse şeklinde geliyor.

Bu geniş sanal dünya ağı, kullanıcıların web'i çok daha sürükleyici, giderek daha özerk bir şekilde deneyimlemelerini sağlamak için tasarlanmıştır.

Bu görünüşte uzak fütürist fikir, gerçek bir gerçek olmaya başladığından, bir pazarlamacı olarak gergin olmak anlaşılabilir bir durumdur. Ancak, büyük değişiklikle birlikte büyük fırsatlar da gelir.

Metaverse’ün yükselişi, heyecan verici yeni roller zenginliği yaratırken mevcut dijital pazarlama disiplinlerini genişletecek ve eğer doğru becerilere sahipseniz, onlar sizin için olabilir.

Bu içeriğimizde metavers’ün potansiyel olarak var olacak işlerine değineceğiz. Ancak bunu yapmadan önce, bu cesur yeni manzaraya dikkat etmenin neden önemli olduğunu düşünelim.

Metaverse'e neden dikkat etmeliyim?

Her şeyden önce, dijital arenadaki çoğu yeni konsept veya oyun alanı gibi, değişikliklere ayak uyduramazsanız dijital pazarlamacı olarak geride kalırsınız.

İkinci olarak, uzmanlar 2024 yılına kadar metaverse pazarının mütevazı 800 milyar dolardan çok uzakta olacağını tahmin ediyor.

Sürükleyici teknolojinin benimsenmesi artmaya devam ettikçe ve Facebook gibi mevcut sosyal medya alanlarının katılımı azalmaya başladıkça, tüketicilerle yeni, daha kişiselleştirilmiş yollarla bağlantı kurmak, gerçek katılımı teşvik etmek ve sadakate ilham veren bir değer düzeyi sunmak için gerekli hale gelecektir.

Oyunlaştırma, artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) gibi özelliklerden yararlanmak ve bu son derece deneyimsel ortamlarla yaratıcı olmak, Z kuşağı ve gelişmekte olan nesil dahil olmak üzere yeni dijital yerliler dalgasını kazanmanın en etkili yolunu kanıtlayacaktır.

Birçok önde gelen marka, lüks marka Balenciaga'nın bu girişimi ve çılgınca popüler olan Fortnite gibi ortak kampanyalarla metaverse'e ayak uydurmaya başladı bile.

Bu olası olmayan ortaklıkta, Fortnite oyuncuları oyun içindeki avatarları için Balenciaga ürünlerini satın alabilir, bu da bilinirlikte büyük bir artış ve ek bir marka katılımı katmanı sunar.

Balenciaga skinleri (oyuncuların oyun içinde satın alabilecekleri sanal giysiler) 1000 V-Bucks olarak fiyatlandırılır, bu da yaklaşık 8 dolara eşdeğerdir ve bu çapraz markalı giysileri gerçek hayatta satın almak da mümkündür.

Jüri, kampanyanın kesin gelir ve katılım verileri konusunda hâlâ kararsız olsa da, markanın önceki Afterworld oyun işbirliğiyle elde ettiği başarı, markayı son derece duyarlı yeni bir kitleye ulaştırma olasılığının yüksek olduğunu gösterdi. Marka ayrıca Barbie ile ilginç bir ortaklık içinde NFT'lerde pazarlama fikirlerini keşfetmekle meşgul.

Metaverse çağında hangi işler olacak?

Artık metaverse zihniyetinde olduğunuza göre, bu yeni sürükleyici dijital ortamda var olması muhtemel üç işe bakalım.

1. Metaverse ekosistem yöneticisi

Mark Zuckerberg gibi insanlar metaverse’e muazzam düzeyde yatırım yaparken, bu cesur yeni dijital atmosferin sorunsuz bir şekilde işlemesi için, bir dizi ilgili teknoloji, platform ve yeniliğin herhangi bir engel olmadan bir araya gelmesi gerekecek.

Bununla birlikte, teknik bilgiye sahip kullanıcı deneyimi (UX) tasarımcıları ve pazarlama kampanyası veya proje yöneticileri, metaverse’ün sorunsuz ve güvenli segmentlerini sağlamak için araçları, kavramları ve ilgili paydaşları birbirine bağlayarak kendilerini ekosistem yöneticileri olarak konumlandırabilirler.

Metaverse ekosisteminin bu dalı, büyük olasılıkla, çatısı altında aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi ilişkili rol açacaktır:

  • Metaverse geliştiricisi
  • metaverse mimarı
  • 3D sanatçı veya tasarım uzmanı

2. Metaverse hikaye anlatıcısı

Marka hikaye anlatımı, içerik pazarlamasının önemli bir bileşenidir ve metaverse'de ilham verici, sürükleyici ve akıllara durgunluk veren anlatılar anlatmak için her zamankinden daha fazla alan olacaktır.

Oyunlaştırma, AR ve VR'yi kapsayan genişletilmiş gerçeklik (XR) alanında, metaverse hikaye anlatıcıları, oyun platformu işbirlikleri örneğin zaman yolculuğu anlatıları ( National Geographic'in VR'yi Keşfetme veya The Walking Dead's: Saints and Sinners gibi ) ve sanal ürün koleksiyonu adım adım anlatımları olabilir.

Oynanacak çok fazla platform, temas noktası ve boyutla, gökyüzü gerçekten de metaverse hikaye anlatıcısının sınırıdır. İçerik pazarlamasında yetkinseniz, sürükleyici hikaye anlatımı konseptlerine ayak uydurmak sizi metaverse pazarlama zaferine giden yolda yönlendirebilir.

3. Metaverse topluluk yöneticisi

Dijital topluluk yöneticisinin mevcut rolü, marka ve tüketici arasındaki diyalogları açık tutarken, yeniliği yönlendirebilecek yeni trendleri ve içgörüleri ortaya çıkarmak için hayati öneme sahiptir. Sosyal medya pazarlama yöneticileri de çok çeşitli platformlarda aynı ağırlığa sahiptir.

Meta evrende, topluluğun ve sosyal medya yöneticisinin veya yöneticinin rolü, kapsanması ve keşfedilmesi gereken bir dizi genişletilmiş gerçeklik temas noktasıyla, kelimenin tam anlamıyla başka bir boyuta taşınacaktır.

Avatarlar yaratan ve sanal dünyalardan yararlanan topluluk yöneticileri, sohbetleri ateşlerken, sanal marka tur rehberleri olarak hareket ederken ve bir zamanlar anlaşılmaz olan ama artık günün sırası olan bir kişiselleştirme katmanı sunarken sürükleyici oyuncularla birlikte oynayacak.

Yani bunlar, metaverse çağına doğru hızla ilerlerken, dijital pazarlama evreninin en fazla fırsatı ortaya çıkaracak üç alanıdır, ancak manzara gelişmeye devam ettikçe, şüphesiz düzenli olarak yeni roller ortaya çıkacaktır.

Metaverse’de Nasıl İş Arayabilirim?

Metaverse dünyasını geliştirmeniz ve potansiyel bir iş seçmeniz gereken becerileri anlamanın yanı sıra: yeni dijital dünyada başarılı olmak için, kendinizi bu dünyaya kaptırmak tavsiye edilenden daha fazlasıdır.

En son trendleri ve haberleri takip ederek, endüstrilerdeki lider markaların kampanyalarını, konseptlerini ve içeriklerini inceleyerek ve çeşitli araçları, platformları veya oyunları test ederek, insanların nasıl bağlantı kurmak istediklerinin altında iyi ve gerçek bir bilgi edineceksiniz.

Metaverse zihniyetine girerseniz, yalnızca yeni fırsatları yakalamak için ihtiyacınız olan güveni kazanmakla kalmayacak, aynı zamanda seçtiğiniz sektörlerde başvurabileceğiniz yeni roller veya açık pozisyonlara yol açacak profesyonel bağlantılarla da karşılaşacaksınız.

Deneyim gerektirmeyen Metaverse işleri

Metaverse’ün en iyi özelliklerinden biri, çok yeni bir manzara olduğu için profesyonel oyun alanının oldukça eşit olmasıdır.

Olası bir metaverse işine başvururken, özellikleri ve açıklamayı ayrıntılı olarak inceleyin ve bu becerileri metaverse’de nasıl kullanabileceğinizi düşünün. Konuyla ilgili araştırmanızı yapın, ilgili herhangi bir deneyim kazanın.

Uzaktan çalışanlar ve serbest çalışanlar için metaverse işleri

İster inanın ister inanmayın, markalar ve işletmeler zaten metaverse tabanlı roller için uzaktan ve serbest çalışan yetenekler alıyor.

Şu anda hangi rollerin talep edildiğini görmek için araştırmanızı yapın ve profesyonel profillerinizi optimize etmek için zaman ayırın (ve çevrimiçi itibarınıza dikkat edin ), böylece doğru işletmeleri çekebilir veya ödüllendirici metaverse iş rollerini elde edebilirsiniz.

Çabalarınıza ilham vermek için, markaların şu anda reklamını yaptığı uzak veya serbest meslek türleri şunlardır:

  • Metaverse pazarlama müdürü
  • NFT ve oyun pazarlama müdürü
  • Metaverse iş stratejisti
  • Stratejik meta veri deposu kampanya yöneticisi

Metaverse'de iş aramaya başlamadan önce, yeni dijital pazarlama becerileri kazanmak sizi mümkün olan en iyi konuma getirecektir.

Dijital pazarlama alanındaki profesyonel diplomamıza kaydolarak kendinizi meta veri deposuna hazırlayın ve beklentilerinizi önemli ölçüde artıracak becerileri kazanın.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski