En İyi İçerik Pazarlama ve SEO Trendleri Nelerdir?

 İçerik pazarlaması son yıllarda kendine geldi diyebiliriz. Her ölçekteki marka için potansiyel müşterileri çekmek, potansiyel müşteriler oluşturmak ve dönüşümleri artırmak için etkili bir strateji olarak kendini kanıtlamıştır.

İçerik pazarlamasının güzelliği, birçok biçimde gelmesidir. Web sitesi içeriklerinden, sosyal medya gönderilerine, bloglardan, videolara, içeriğiniz doğru ellerdeyken çok yönlü ve dinamik olabilir.

İçerik pazarlamasının önemli bir kolu SEO veya Arama Motoru Optimizasyonudur. Arama motorlarında bulunmasını istiyorsanız, SEO içerik stratejinizin çok önemli bir parçasıdır. İçeriğiniz ne kadar SEO açısından optimize edilmişse, doğru kişiler tarafından doğru zamanda doğru yerlerde görülme olasılığı o kadar yüksek olur.

HubSpot'un Pazarlama Durumu Raporu 2022, pazarlamacıların yüzde 82'sinin içerik pazarlamasına yatırım yaptığını ve yüzde 60'ının başarısını satışlarla ölçtüğünü buldu. Bu kadar başarılı bir dijital pazarlama uzmanlığı olarak, 2023'de gelecek olan temel içerik pazarlaması ve SEO trendlerini anlamak önemlidir.

Tüm içerik pazarlamacıları, Google'da ilk SERP'de yer almanın ne kadar önemli olduğunu bilir. Sistrix tarafından yapılan araştırma, Google'daki ilk konum için tıklama oranının yüzde 25 olduğunu ve bunun onuncu konumdaki içerik için yalnızca yüzde 2,5'e çarpıcı bir şekilde düştüğünü buldu.

Bu sadece Google aramadaki konumunuzun gücünü gösterir. Ancak, ürünlerinin sonuçlarını daha fazla sunduğu için organik içeriği arama motorunda sıralamak artık zorlaşıyor.

SEO ve İçerik Uzmanı Kate Toon şöyle diyor: “Bir otel aradığınızda, şimdi Google'ın konaklama motorunu kullanıyorsunuz. Bu nedenle, daha markalı aramaya doğru ilerliyoruz. Teknik açıdan, Önemli Web Verileri güncellemesi (2021'de) çok büyüktü ve kullanılabilirlik, Google'ın yalnızca hız açısından değil, sayfanızın yüklenme şekli açısından da zorladığı bir şey."

Google ayrıca, sayfa ekran okuyucu dostu, iyi kontrast, yazı tipi ayarlanabilirliği ve resim açıklamaları gibi algoritmaların bir parçası haline gelecek olan erişilebilirlik konusunda dalgalar yaratıyor. Bunun sonucunda erişilebilir siteler ödüllendirilecek ve bu nedenle sıralamada erişilemeyen sayfalardan daha hızlı tırmanacaktır.

İçerik pazarlamacıları için bu, stratejinizi dört temel unsuru içerecek şekilde ayarlamak anlamına gelir:

  • Markalı arama için plan yapın:  anahtar kelimeleri arayın ve uygun olduğunda bunları içeriğinize entegre edin
  • Kişilerinizi Araştırın Kopyanızdan en iyi şekilde yararlanmak için marka sonuçlarını da sorun
  • Anahtar kelimeler ve aramalar için izlemeyi ayarlayın: bu, anahtar kelime performansını izlemenize ve ortaya çıktıkça yenilerini eklemenize yardımcı olur
  • Soruya dayalı Google aramaları artıyor: kısa ve uzun biçimli içeriğinize sorular ekleyin (bununla ilgili daha fazla bilgi aşağıdadır)

2. Google Discover Harika Görüntülere Odaklanmıştır

Google Discover, cep telefonunuzda kaydırılabilir bir içerik bankasıdır. Bulunduğunuz yerle birlikte web ve uygulama etkinliğinizi analiz ederek, aradığınız ve okuduklarınıza dayalı olarak beğenileriniz ve ilgi alanlarınızla ilgili içeriği listeleyen bir algoritma kullanan, uyarlanmış içeriktir.

Bu elbette içerik pazarlamacıları için bir altın madeni gibidir, çünkü içeriğinizin insanların mobil beslemelerinde onlar hiçbir şey aramadan öne çıkmasını sağlar. Peki içeriğinizi Google Discover'a nasıl alırsınız?

  • Harika içerik oluşturun: bu bariz görünebilir, ancak Google yalnızca en alakalı ve yüksek kaliteli içeriği kullanıcılarının önüne çıkarmak ister, bu nedenle sizinkini öne çıkarması için harika içerikler oluşturarak Google’a sizi öne çıkarması için neden verin.
  • Otoriteye ve güvenilirliğe odaklanın: Google uzmanlığı sever ve güvenilir içeriği üst düzeyde sıralar, bu nedenle uzmanlardan alıntılar ekleyin veya bu konuda neden lider olduğunuzu gösterin
  • Web sitenizi optimize edin: onları yavaş veya erişilemeyen bir web sitesine getirirseniz harika içeriğe sahip olmak sizin için yeterli olmayacaktır.
  • Başlıklarınızı düşünün: Kitlenizi kapatacakları için aşırı tanıtım veya tıklama tuzağı başlıklarından kaçının.
  • İçeriği zamanında yapın: Kullanıcılar alakalı ve zamanında içerik ister, bu nedenle trendlerden veya haber değeri taşıyan etkinliklerden yararlanmaya çalışın.
  • Harika görseller ekleyin: Google Keşfet tamamen görsellerle ilgilidir, bu nedenle içeriğinize göz alıcı ve alakalı görseller eklediğinizden emin olun.

Toon, görsellerin Google için giderek daha önemli hale geldiğine inanıyor. “Görsel arama, Google için daha çok bir olanak haline geliyor. Google Discover, Google'ı kullanma şeklimizi değiştiriyor ve gerçekten iyi görüntülere sahip siteler daha iyi sıralamaya başlıyor."

3. Etkileşimli İçerik Yükselişte

Son birkaç yılda, etkileşimli içerik, potansiyel müşterileri ve müşterileri etkileşime geçmeye teşvik ettiği için markalar arasında popülerlik kazandı. Etkileşimli içerik türleri arasında hesap makineleri, testler, anketler, haritalar, bilgi grafikleri, oyunlar ve Black Mirror's: Bandersnatch gibi TV programları bulunmaktadır.

Demand Gen'in Etkileşimli İçeriğin Durumu raporuna göre, etkileşimli içerik, statik içeriğin iki katı etkileşim alır ve canlı web seminerleri veya sanal etkinlikler gibi B2B pazarlama kampanyaları için özellikle yararlı olabilir.

Pazarlama hunisinde etkileşimli içeriği kullanmanın birçok yolu vardır ve farklı türlerin marka bilinirliği veya olası satış yaratma gibi farklı amaçları vardır.

Trafik ve olası satışları artırmada başarılı bulduğunuz bir interaktif içerik, DMI'nin Dijital Beceriler Testi ile kontrol edebilirsiniz. Bu test dijital teknik bilgilerini ölçmekle ilgilenen kişilere, bilgi düzeylerini görmenin ve güçlü ve zayıf oldukları dijital pazarlama alanlarını görmenin bir yolunu sunar.

İleriye dönük olarak, metaverse gibi yeni dünyalar, etkileşimin içerik pazarlamasında daha büyük bir rol oynadığı anlamına gelebilir. “Metaverse, Facebook veya Meta'nın gelecek için en büyük bahsi. DMI CEO'su Ken Fitzpatrick, "İnsanlar orada neler olduğunu ilgiyle izlemeli" diyor.

"Metaverinin bir parçasını analiz edecek olsaydınız, kafanızı kurcalarsanız, ürünüm veya markam sanal bir deneyim ortamında nasıl yaşar? Dolayısıyla, etkileşimli içerik, onu test etmenin çok basit bir yolu olabilir," diye bitiriyor Fitzpatrick.

4. Yapay Zeka İçerik Oluşturmada Daha Fazla Yer Alacak

İlgi çekici içerik oluşturmak istediğinizde insan dokunuşu önemlidir. İçerik pazarlamacıları, içeriğe doymuş bir dünyada dikkat çekmek için doğru kelimeyi veya ifadeyi seçmekten veya mizahı kullanmaktan gurur duyarlar.

Ancak Yapay Zeka (AI), içerik oluşturmada her zamankinden daha karmaşık hale gelecek. Son birkaç yılda Google, algoritmalarının arama sorgularını daha iyi anlamasını sağlamak için doğal dil işleme tekniklerine yatırım yaptı.

“ Bir yıl kadar önce BERT adında bir algoritma güncellemesi geldi; bu, yalnızca Google'a ne yazdığınızı değil, aynı zamanda kullanıcının onu neden aradığını anlamakla ilgili bir güncelleme. Kelimeleri teker teker analiz ederek cümle yapılarına bakarak ona göre karar veriyor”diyor SEO ve İçerik Uzmanı Kate Toon.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski