İç SEO için Eksiksiz Kılavuz

 Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), internet halka açık olduğu sürece neredeyse her zaman ve her yerde geçerliliğini sürdüren bir kavramdır. İnternet ortamında herhangi bir nedenden ötürü var olmak isteyen işletmeler veya kişiler,  ilk günlerinden beri SEO’yu yeni kitlelere ulaşmak, web sitelerine trafik çekmek, bilgi yaymak ve büyümeyi sağlamak için kullanırlar.

SEO zaman içerisinde arama motorlarına gelen güncellemelerden ötürü, web kullanıcı davranışı tarafından bilgilendirilen karmaşık ve teknik bir kavram haline geldi. Günümüzün enkarnasyonu, yüksek kaliteli web sitelerinin arama motoru sonuç sayfalarının en üstünde olmasını sağlamak için hem sayfa içi hem de sayfa dışı optimizasyon tekniklerini kullanır. Genel anlamda SEO iç ve dış SEO olarak iki üst başlığa ayrılsa da içerisinde birçok alt başlık bulunmaktadır.

Sayfa içi ve sayfa dışı SEO nedir ve dijital pazarlamacılar bunları şirketlerine veya müşterilerine hizmet etmek için nasıl kullanabilir? Sizlere özel olarak hazırladığımız bu içerik genel olarak merak ettiğiniz birçok soruya yanıt niteliği taşımaktadır. Keyifli okumalar!

İç SEO'yu Anlamak

Sayfa içi SEO, bir web sayfasının bir SERP'de sıralanmasını sağlamak için kullanabileceğiniz tüm site içi teknikleri içerir. Bunu nasıl başarıyor?

Bir sayfanın kalitesini artırmak için içerik ve teknik öğeler kullanır, bu nedenle ne kadar çok sayfa SEO optimizasyonu yaparsanız, web sitenize o kadar fazla trafik alırsınız ve bu trafik o kadar alakalı olur.

Sayfa sıralamanızı yükseltmek için sayfa içi SEO ile optimize edilebilecek bir web sayfasının birçok teknik yönü vardır ve bunlar başlıca şunlardır:

  • Başlık etiketleri
  • Başlıklar
  • URL yapısı
  • Resimler ve resim meta etiketleri
  • Site hızı
  • Dahili bağlantılar
  • Meta açıklamaları
  • Mobil uyumlu tasarım

Başlıca İç SEO Adımları

İç SEO çalışmaları birçok internet sitesi sahibi tarafından çok hafife alınmaktadır. Unutmayın arkadaşlar arama motorları önce sitenizi tarar daha sonra backlinklerinizi analiz eder. Yani iç SEO ve dış SEO tamamen bir arada olmalıdır. Yazımızın devamında sizlere başlıca bütün konulardan bahsedeceğiz.

Başlık Etiketlerini Kullanın

Başlık etiketleri, bir web sayfasının adını belirtmek için kullanabileceğiniz HTML öğeleridir ve SERP'lerde tıklanabilir sonuç başlığı olarak görüntülenir. Her başlık etiketi benzersiz olmalı, sayfanın ne hakkında olduğunu açıklayıcı, bir anahtar kelimeyle optimize edilmiş ve 60 karakterden kısa olmalıdır.

Alakalı ve Optimize Edilmiş Başlıkları Dahil Edin

Başlıklar, içeriğinize verdiğiniz başlıklardır ve en iyi sonuçlar için bunlar H1 formatında olmalıdır. Başlıklar, alakalı ve açıklayıcı kelimelere odaklanmalıdır ve bunları anahtar kelimelerle optimize edebilirken, onları tamamen anahtar kelime ile doldurmayın. İçeriği bölmek için, aynı en iyi uygulamaları izleyerek alt başlıkları da (H2'den H6'ya) kullanabilirsiniz, ancak bir gönderi boyunca anahtar kelimeleri veya kelime öbeklerini tekrarlamayın. Spam yapmayın!

URL Yapılandırmanızı Düzenleyin

URL yapınız, arama motorları bir sayfanın bir sorguyla ne kadar alakalı olduğunu belirlediğinde önemlidir ve sayfanın konusunu açıklayıcı olmalıdır. Ayrıca, alakalı oldukları sürece URL'leri anahtar kelimelerle optimize edebilirsiniz.

Görselleriniz Alternatif Metinleri Dahil Edin

Alternatif metin, arama motorlarına bir görsel hakkında daha fazla bilgi sağlar, ancak genellikle görselleri göremeyen web ziyaretçilerine açıklamak için kullanılır. Bu nedenle, alternatif metinleriniz, 125 karakter veya daha az resim içeriğine özel ve açıklayıcı olmalı ve uygunsa bir anahtar kelime veya kelime öbeği ile optimize edilmelidir.

Sayfa Yükleme Hızına Öncelik Verin

Yavaş yüklenen sayfaların hemen çıkma oranları yüksek olduğu için sayfa yükleme hızı önemlidir: İnsanların yüzde 47'si bir sitenin iki saniye içinde yüklenmesini bekler ve yüzde 40'ı üçten sonra siteden ayrılır. Bu nedenle, arama motorları daha düşük sıralamaya sahip yavaş yüklenen sayfaları cezalandırır, bu nedenle hızlı sayfa yükleme hızı sağlamak önemlidir. Sitenizin nasıl sıralandığından emin değilseniz, sayfa hızınızı Google PageSpeed Insights ile test edin ver rakiplerinizle karşılaştırın.

İlgili Dahili Bağlantıları İçeriklere Dahil Edin

Dahili bağlantılar, ziyaretçiler için sitenizde gezinmeyi kolaylaştırır, ancak aynı zamanda arama motorlarının sitenizi anlamasını ve sayfalarınızı dizine eklemesine de yardımcı olur, bu da daha yüksek bir sıralama ile sonuçlanır. En azından sitenizdeki her sayfa kendi kategorisine veya alt kategori sayfasına ve ana sayfaya geri bağlanmalıdır.

Meta Açıklamalar Ekleyin

Meta açıklamalar, başlık etiketlerini genişleten, bir sayfanın içeriğini özetleyen ve web kullanıcılarına neden başka birininki yerine sizin içeriğinizi okumaları gerektiğini söyleyen kısa ama canlı açıklamalardır. Meta açıklama başlığın ve URL'nin altında görünür ve 160 karakterin altında tutulmalıdır.

Tasarımınızı Mobil Uyumlu Hale Getirin

Responsive tasarımlı siteler, sayfanızın mobil cihazlar ve masaüstü cihazlar da dahil olmak üzere herhangi bir cihazda düzgün şekilde görüntülenmesini sağlayan bir tasarım öğesidir. Dünya çapında giderek daha fazla insan çevrimiçi arama için mobil cihazları kullandıkça bu önemli bir faktör olmaya devam edecek.

Araştırın ve anahtar kelimeleri ekleyin

SEO'da anahtar kelimeler, doğru ziyaretçilerin sizi doğru zamanda bulmasına yardımcı olmak için tüm bu teknik unsurlara dahil edilebildiğinden, sayfa stratejinizi bir arada tutan yapıştırıcıdır. Etkili olabilmek için anahtar kelimeleri araştırılmalı, dikkatlice seçilmeli ve içerikte doğal ve sorunsuz bir şekilde çalışılmalıdır.

İç SEO’da İçeriğin Etkisi

Teknik yönler önemli olsa da, sayfa içi SEO'nun en önemli unsurlarından biri içeriktir, çünkü sitenize trafik getiren şey budur.

Ancak, sadece bunu tabiri caizse kafadan sallama içerikler ile yapamazsınız. Günümüzün web kullanıcıları, bir ihtiyacı karşılayan veya bir çözüm sunan alakalı, ilginç, ilgi çekici ve bilgilendirici içerik arıyor. Başka bir deyişle, insanlar oluşturduğunuz içeriği tüketmek istemelidir; bu yüzden içerikleriniz, aşağıdakiler gibi bir dizi popüler içerik türünde olabilir:

  • Bloglar
  • Videolar
  • Bilgi grafikleri
  • Podcast'ler
  • E-Kitaplar
  • Röportajlar
  • Durum çalışmaları
  • Orjinal araştırma
  • İncelemeler
  • Eğitici makaleler

Ancak, oluşturduğunuz içerikle ilgili bir diğer önemli unsur, başkalarının ona bağlanabilmesidir; bu, oturum açma, telif hakkıyla korunan materyal ve belirli slayt gösterileri gerektiren içerikten kaçınmak anlamına gelir.

Ürettiğiniz ve paylaştığınız herhangi bir içeriğin orijinal olması da önemlidir (eğer bunu parçada belirtmediyseniz). Emin değilseniz, yinelenen içeriği kontrol etmek için birçok intihal aracını kullanabilirsiniz.

Sonuç olarak içeriklerinizi, kopya olarak oluşturmayın. Zaten kopya bir içerik oluşturuyorsanız muhtemelen yayınlayan kişi sizden önce yayınladığından ötürü sitenizin spam skoru yükselir. 


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski