Tüketiciler Pahalı Ürünlerle Arasına Çizgi Çekiyor

 Ülkemizde yaşanan bazı ekonomik problemlerden dolayı her gün artan fiyatlar sebebiyle pahalılaşan hayat şartları artık toplumumuzun en büyük problemlerinin başında geliyor. Yapılan bir araştırmaya göre toplumun ürünlere bakış açılarını ortaya koyuyor. Tüketiciler tarafından satın alma oranları yıllara göre marka ve prestij ürünlere yaklaşımı, indirim market tercihleri gibi sebepleri araştıran ekip tüketicilerin alışkanlıklarını analiz ediyor. Araştırmadan çıkan verileri gelin beraber inceleyelim.

Ürün fiyatlarının dijital pazarlamaya etkileri

İndirimlerin Tercih Sebebi Mesafenin Yakın Olması, Promosyon Ve Uygun Fiyat Şartları

Toplumda yaygınlaşan indirimli marketlerin artmasıyla kişilerin evlerine yakın olan marketleri seçme ihtimali yüzde 65’le ilk sırada yer alıyor. Diğer öne çıkan sebepler ise bu marketlerde yapılan promosyon ürünlerin dağıtılması ve ürünlerde olan indirimlerin diğer marketlere göre daha çok yapılması. Tüketiciler tarafından bu marketler tarafından yayınlanan ürünlerin tercih sebebiyle alışveriş yapılması ise hiç azımsanmayacak seviyede görülüyor.

Markalı Ürünlerin Tercih Oranı Artıyor

Vatandaşlar tarafından bir ürünü birden çok almak yerine kaliteli bir markayı alıp daha uzun süre kullanmak şuan ki ekonomide çok mantıklı olarak görülüyor ki, markalı ürünlerin seçimini 2018 yılının verilere göre 3 puan artmış. Bu demek oluyor ki 2018 yılında markasız ürün alan her 10 kişiden 3ü, 2022 yılında 10 kişiden 6sı olarak değişmiş.

Tüketiciler Pahalı Ürünleri Tercih Etmiyor

Tüketiciler olarak son gelmiş olduğumuz durumda fiyat performans ürünlerinin alım oranları büyük orda artmış durumda. Yapılan araştırma sonuçlarından da anlaşılacağı gibi fiyatı artan ürünlerin alım oranları oldukça düşüyor.

Pahalı Ürünlerin Pazarlamada ki etkileri

Tüketiciler Prestijli Ürünlerle Arasını Açıyor

Tüketiciler ucuz ürünleri tercih etmesi ile birlikte prestijli ürünlerin tercihi gittikçe azalıyor. Sadece bütçesi yüksek olan tüketiciler tarafından tercih edilen bu ürünler ekonominin daha da kötü hal almasıyla alım oranlarının daha da küçüleceği anlamına geliyor.

2020 yılına kadar her tüketicinin 10 kişiden 4ü prestijli ürün tercihi yaparken 2018 yılındaki verilere bakıldığında bu alım gücü 10 kişiden 2ye düşüyor.

Kısacası enflasyon nedeniyle vatandaşlar gelirlerini fiyat performans olarak ürünlere harcamayı mantıklı buluyor. Bir ürünü 25TL olarak almak yerine ayı işlevi gören diğer bir ürünü 15TL fiyat bantlarına alabiliyor. Bu durumda vatandaşlarımızın bütçesine daha iyi geliyor.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski