Reklam Açık Artırması Nedir?

Reklam açık artırması, bir reklam gösterimi için ödenecek fiyatı otomatik olarak belirleyen bir sistemdir. Fiyat, belirli bir anahtar kelime için pazar talebine ve reklam verenin teklifine göre belirlenir.

Reklamcılar, insanlar arama motorlarında onları aradığında reklamlarının yanında görünmesini istedikleri anahtar kelimeler için teklif verirler. En yüksek teklifi veren, reklamını o anahtar kelimede görüntüleme hakkını kazanır. İkinci en yüksek teklifi veren, en iyi teklif verenlerin tüm reklamları görüntülendikten sonra kalan gösterimleri alır.

Örneğin, belirli bir anahtar kelime için yalnızca bin gösterim varsa ve iki reklam veren sırasıyla gösterim başına 8 Türk Lirası ve gösterim başına 9 Türk Lirası teklif verdiyse, ikinci reklam veren ilk reklam verenden daha fazla teklif verdiği için bin gösterimin tamamını alacaktır. (9 Türk Lirasına karşı 8 Türk Lirası)

Nasıl Çalışır?

Reklam verenler, işletmeleriyle alakalı anahtar kelimeler veya kelime öbekleri için teklif verir. TBM (tıklama başına maliyet), BGBM (bin gösterim başına maliyet) veya GBM (görüntüleme başına maliyet) kullanarak teklif verirler. Her reklam verenin aşamayacakları bir bütçe limiti vardır. Teklifleri, diğer reklam verenlerin teklifleriyle karşılaştırılır ve bu sıralama sırasına göre reklamlar yerleştirilir.

reklam açık artırması çalışma mantığı

Bu şekilde, birden fazla reklam verenin belirli anahtar kelimeler için teklif tutarlarına göre bir yayıncının web sayfalarında yer almak için rekabet ettiği bir açık artırma düzenlenir.

Kalite Puanı

Google üzerinde reklamınız yayınlanmaya başladığı andan itibaren, reklam çıktığınız her kelimeye bir kalite puanı hesaplanır. Kalite puanın en iyisi 10, en kötüsü 1 puandır. Bu puanlama aşağıda ki verilere göre hesaplanmaktadır:

  • Anahtar kelimelerinizin alâka düzeyine göre
  • Reklamlarınızın tıklanma oranlarına göre
  • Reklam açılış sayfası yani reklamınıza tıklayan kişinin göreceği sayfaya göre kalite puanı hesaplamalarınız yapılır.

Bu saydığımız maddeler arasında en önemli olanı tıklanma oranıdır. Google reklamınıza tıklayan her kişi için bir puanlama özelliği getirmiştir. Örneğin, kullanıcı reklamınıza tıkladı ve direkt geri çıktı diyelim, Google sizin reklamınızın altında küçük bir şekilde oy kullanma kutusu gibi bir yer açarak kullanıcıyla etkileşime geçiyor. Rakiplerinizin ve sizin aldığınız puanlamaya göre de reklam sıralamanız değişebilmektedir.

  

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski