Outreach Marketing Nedir?

Outreach marketing; markanız ile ilgilenen kişiler ile doğrudan bir organizasyonlar veya kişiler aracılığı ile etkileşime geçtiğiniz pazarlama türüdür. Genel anlamda bu pazarlama türünün amacı, marka bilinirliğini, güvenilirliğini ve kitlenin gözünde marka algısını oluşturmaktır. Bu pazarlama yönteminde genellikle kullanılan temel kanal e-posta pazarlamasıdır. Bu kampanya türünde ise sizin ile kitle arasında ki etkileşimi sağlayan bireyler blog sitesi içerik üreticileri, sosyal medya fenomenleri ve firmalardır.

Outreach Marketing Ne Demek

Genelde bu pazarlama kampanyası, e-posta pazarlaması ile karıştırılmaktadır lakin tek benzerliği e-posta kullanımıdır. Başka bir benzerliği bulunmamaktadır. E-posta pazarlaması daha önceki zamanlarda internet sitenizi ziyaret etmiş veya sizinle bir şekilde etkileşime geçmiş bireyler ile yapılmaktadır. Outreach marketingde ise sizinle daha önce etkileşime geçmemiş veya markanızı daha önce duymamış bireyler ile doğrudan etkileşime hatta iletişime geçersiniz.

Bu durumun önemini ise şu şekilde izah edebiliriz; kitle ile etkileşime geçeceğiniz ve bireysel olarak kime pazarlama yapacağınızı bildiğinizden dolayı e-postanızı kişiye özel düzenleme yapabilirsiniz. Bu yüzden atılan postaların spam klasörüne düşme oranı çok düşüktür. Birey, doğrudan sizin attığınız postayı görür ve döngü başlar. Yapılan araştırmalara göre, maillerin başlıklarının kişiye özel düzenlenmesinin dönüşüm oranı %35 daha fazladır.

Outreach Marketing Avantajları Nelerdir?

Outreach marketing stratejisini sadece satış odaklı doğrudan e-posta pazarlaması olarak düşünmemek gerekmektedir. Bu pazarlama stratejisini hedef kitlenizin büyütmek, rakipleriniz ile aranızda ki farkı açmak, iş ağınızı genişletmek içinde kullanabilirsiniz.

Outreach Marketing Avantajları Ne Demek

Aynı zamanda bir diğer avantajı, içerik pazarlamasıdır. İnternet sitesi veya marka adına sosyal medya hesapları yöneten insanlar bilirler ki, sitemize eklediğimiz içeriklerin sıralama kazanması ve doğrudan hedef kitleye ulaşması biraz zaman alan süreçtir. Elbette bu durumda rakiplerinizin de büyük önemi vardır lakin bu reklam kampanyası sayesinde içeriğiniz, hizmetiniz, ürününüz ile doğrudan alâkalı bireylere direkt etkileşim sağlayabilirsiniz. Günümüzde oldukça popülerleşmeye başlayan, yayıncı reklamları, blogger reklamları vb. sayesinde bu avantajı da elde edebilirsiniz.

Aynı zamanda internet sitelerine yani blog vb. sitelere bu tarz çalışmalar yapmak size kaliteli ve trafik sağlayan backlinkler kazandırmaktadır. Bu da SEO puanınıza ektili bir biçimde yansıyacağından rakipleriniz ile aranızda ki farkı SERP sıralamasında kapatabilir ve arama motorunun gözünde otoriter bir site olabilirsiniz.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski