Affiliate Marketing Nedir?

 Affiliate Marketing; Türkçe anlamı pazarlama ve satış ortaklığı demektir. Daha açık bir şekilde tanımlamak gerekirse kurum, kuruluş veya bir kişinin sizin ürününüzün ve hizmetinizin reklamını yapması ile satıştan veya geri dönüşümlerden anlaştığınız komisyon oranı üzerinden kazanç elde etmesine denir. Affiliate marketing pazarlama türünde, anlaştığınız kişinin veya firmanın aslında pazarlama ve satış elemanı oluyorsunuz.

Affiliate Marketing Ne Demek

 Tek farkı satıştan komisyon elde ediyorsunuz demek yanlış olmaz. Çalışanlardan farkınız ise tek bir firmaya veya işletmeye bağlı olma zorunluluğunuzun olmamasıdır yani birden fazla işletme ile de çalışarak kazancınızı arttırabilirsiniz.

Sistemin Tarafları

Bu pazarlama türünde satıcı, ortak ve tüketici olmak üzere üç farklı taraf yer almaktadır. Sistemin ilk halkasına üretici, satıcı, marka veya firma denilebilir. Bu kişi veya kurum, ürünü icat eden veya satışını yapan birey olabilir. Genelde ilk halka olan bireyin veya kurumun görevi, ürünü üretmek veya temin etmektedir.

Sistemin ikinci halkası olan ortağın görevi ise ürünü pazarlamaktır. Gerek internet sitesi üzerinden, sosyal medya hesapları üzerinden veya alternatif hangi pazarlama kanalını kullanıyorsa, o kanal üzerinden ürünü pazarlamak ve satışı yapmak tamamen ortağın görevidir.

Sistemin Tarafları Nelerdir

Genelde ortaklar ürünün hedef kitlesi ile alâkalı nitelikli hedef kitleye sahip oldukları için satışlarını sitesinden veya sosyal medya üzerinden oldukça hızlı bir satış sağlarlar. Örneğin, uçak bileti firmasının seyahat blog sitesine reklam vermesi kadar mantıklı bir hamle yoktur. Neticede bloğu ziyaret edenler seyahat etmeyi seven veya düşünen bireyler olduğundan direkt olarak hedef kitleye ulaşmak daha kolaydır.

Sistemin son halkası olan son tüketicinin kazancı, üründen veya hizmetten beklentisini karşılamasıdır. Tüketicinin elbette bu sistemde kazanç elde etme imkânı bulunmamaktadır. Tüketici elbette bu sistemin farkındadır çünkü sizi satıcı ortak olarak düşündüğümüzde, tüketici sizi tanıdığı ve markadan daha fazla size güvendiği için ürünü satın alma olasılığı daha yüksektir.

Bu tarz reklam kampanyaların temel amacı bazen satış olmayabilir. Örneğin, marka bilinci oluşturmak içinde bu tarz bir pazarlama stratejisi oluşturabilir. Böyle bir durumda ise ortak, satıştan ziyade görüntülenme veya reklama tıklanma başına para kazanmaktadır.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski