GMB (Google My Business) En Sık Yapılan Hatalar!

 Google My Business genel olarak SEO uzmanları tarafından bölgesel SEO çalışmaları için kullanılsa da pek çok alanda işletmeniz veya markanız için size olumlu geri dönüşler bırakabilir. Bu denli önemli ve tamamen ücretsiz olarak sunulan GMB hizmetinin önemini açıkladığımıza göre artık en sık yapılan hataları anlatamaya başlayabiliriz.

Sahiplik Almamak

İşletmenin sahipliğini almamak sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Bu kayıt çoğu zaman işletme sahibi tarafından oluşturulmaz, üçünü şahıslar tarafından oluşturulur. Bazen bu durum anti SEO çalışması olabilir bazen ise tamamen farklı bir amaçla kurulmuş olabilir. Temel düzeyde baktığımız zaman, işletmenizin sahipliğini eğer almazsanız, müşterilerinizin yorumlarına yanıt veremez, hesap üzerinde değişiklik yapamaz, markanızı veya firmanızı sağlıklı bir biçimde tanıtamazsınız.

Bu durumun en kötü olasılığı ise kullanıcılar tarafından şikâyet edilip işletmenin kapatılmasıdır. Böyle bir durum içerisinde kalırsanız eğer işletme hesabınızı bir daha açamazsınız. Elbette marka veya firma adınızı değiştirirseniz açabilirsiniz.

Mesajlar Paneline Bakmamak veya Unutmak

İşletmenizin sizin üzerine olduğunu varsayarak anlatmaya devam ediyoruz. İşletme hesabınızı müşterileriniz ile doğrudan iletişim aracı kullanabilirsiniz. İlk defa sizi tercih edecek olan potansiyel müşterileriniz yapılan yorumlara bakacak, aklına takılan bir durum söz konusu olursa mesaj atmak isteyecektir.

Özellikle bu son zamanlarda Google hizmetlerinin neredeyse yarı katına artması ile birlikte bu durumun yaşanma olasılığı daha fazladır. Müşterilerin, hesabınızı gördüğü sekmeden kendi işletmenize baktığınız durumda sizlerde ‘’ortalama yanıt süresi’’ altında ise örneğin 9 saat vb. zamanlar göreceksiniz. Bu durum çoğunlukla sizin sekmeyi açık unutmanızdan veya cevap vermemenizden kaynaklanmaktadır.

İnsanlara cevap vermemek ve markanızı yanlış tanıtmak ne kadar mantıklı bir durum, bu sorunun cevabını tamamen size bırakıyoruz. Eğer sekmeyi açık unuttuysanız bildirimleri veya mailleri açık durumda bırakmanızı öneririz. Böylelikle gelen mesajlardan anlık mesaj sesi bildirimi veya doğrudan mail bildirimi alabilirsiniz. Aynı zamanda işletmenize yapılan yorumlara da yanıt vermeyi unutmayın. Yorumun içeriği ne olursa olsun, insanlara anlayış ile yaklaşın. Neticede yorumlar kısmını sadece gelen ziyaretçiler değil gelecek olan ziyaretçilerde okumaktadır.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski