Bounce Rate Nedir?

 Bounce Rate; Türkçe olarak karşılığı ‘’hemen çıkma oranı’’ olarak adlandırabiliriz. Arama motoru üzerinde sorgu yapan bir kullanıcının, sorgudan hemen sonra sizin sitenize giriş yaparak içeriğinize çok kısa göz attıktan sonra çıkış yapması ya da sitede gezinmeden doğrudan çıkış yapmasına denilmektedir.

Bounce Rate Ne demek

İnternet sitenizde ki hemen çıkma yani bounce rate oranınızın artması için, sitenizi ziyaret eden kullanıcının sitede hiçbir aksiyon almadan, gezinmeden hatta içeriği bile okumadan çıkması gerekmektedir. Hemen çıkma oranı ise, bu tarz gezinme hareketleri gerçekleştiren kullanıcıların toplam rakamı, genel site ziyaretçisi rakamına bölünerek hesaplanmaktadır.

Hemen çıkma oranlarını analiz etmek ve doğru raporlamak her web sitesi sahibinin ve SEO uzmanının edinmesi gereken hatta öğrenmek zorunda olduğu bir konudur. Eğer ki sayfa bazlı hemen çıkma oranlarınızı doğru analiz edebilirseniz, içeriklerinizi kullanıcıların arama niyetine göre çok daha kolay düzenleyebilir böylelikle sıralama ve ziyaretçi kazanabilirsiniz.

Hemen Çıkma Oranınızı Nasıl Analiz Etmelisiniz?

Hemen çıkma oranlarınızı, diğer internet siteleri ile kıyaslamamanız gerekmektedir. Örneğin sizin bir blog siteniz var ise kendinizi e-ticaret siteleri ile kıyaslamanız tamamen yanlış bir düşünce yapısıdır. Çıkış oranları bazı sektörlerde problem olabiliyorken bazı sektörlerde ise çok fazla önem arz etmemektedir.

Örneğin, bir blog sitesi sahibi iseniz ve gerçekten kaliteli, SEO uyumlu içerikler üretiyorsanız hemen çıkma oranınızın yüksek olması doğaldır. Çünkü sorgu yapan kullanıcı, arama niyetine göre istediği bilgiyi sizin sitenizde bulmuş ve çıkış yapmış olur. E-Ticaret sitelerinde ise bu durum tam aksidir ve onlar için tehlike çanları çalıyor olabilir.

 Hemen Çıkma Oranlarınız Neden Artar?

İnternet sitenizi ziyaret eden kullanıcıların çoğunluğu doğrudan siteyi terk ediyorsa, sizin için tehlike çanları çalıyor olabilir. Hemen çıkma oranlarınızın neden arttığını merak ediyor musunuz eğer cevabınız evet ise sırasıyla anlatmaya başlayalım.

Aradığını Bulamayan Kullanıcılar

Kullanıcı, arama niyetine göre sorgu yaptığı zaman sizin sitenize giriş yapmış ve aradığını bulamamış olabilir. İçeriğinizde spam yapmış veya kullanıcıya aradığını vermek için çok uğraştırmış olabilirsiniz. Örneğin, içeriğin ilk paragrafında kullanıcıya vermeniz gereken bir bilgiyi son paragrafta vermek gibi. Elbette bu durum hiç kimsenin hoşuna gitmez ve doğrudan siteyi terk eder.

Açılış Hızı

Sitenizin açılma hızı genel olarak SEO ile de ilgilidir. SEO açısından olan zararını söylersek, arama motoru tarama botu sitenize giriş yaptıktan sonra eğer siteniz çok yavaş açılıyor ise doğrudan siteyi terk eder. Bu da dizine ekleme problemi başta olmak üzere her türlü problemi arkasından getirir.

Aynı durum arama sorgusu yapan kullanıcılar için de geçerlidir. Ziyaretçi siteye giriş yaptıktan sonra en fazla 1 saniye sitenin açılmasını bekler, bunu unutmayın!

Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi

Günümüzde web tasarım ve yazılım sektörünün inanılmaz derecede yükselmesi ile birlikte artık arama motorları kullanıcı odaklı, insanlar ise göze hoş gelen bir tasarıma sahip internet sitelerinde gezinmeyi seviyorlar.

Bu durumun beraberinde elbette kullanıcı deneyimi de ön plana çıkıyor. Sitenize giriş yapan bir kullanıcının genel anlamda sitenin her tarafında rahatça dolaşabilmesi açısından sitenin genel navigasyonunun mükemmel derecede tasarlanması gerekmektedir.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski