Core Web Vitals Neden Önemlidir? Nasıl Çalışır?

 Google kullanıcılarını önemsediği için web sitelerini arama sonuçlarında kullanıcılar tarafından yapılan aramalara göre en mantıklı şekilde çıkarılması için yapmış olduğu güncellemelerin en sonuncusu ve krtiği olan web vitals üzerine geliştirmelere tekrardan başladı.

Core web vitals web sitelerinin kullanıcılar tarafından daha iyi hale getirilmesi için Google tarafından koyulan şartlar zincirine verilen bir isimdir. Bu şartlar web sitelerinin optimize edilmesiyle alakalıdır. Pagespeed Insights aracı üzerinden yapılan bir web sitesinin sorgusunda belirlenen farklı sonuçlar görülmektedir. Bu sonuçların kırmızı olanlarının site sahipleri tarafından düzenlenerek yeşil durumuna getirilmesi arama sonuçların da daha iyi sonuçlar alınması için şarttır.

Pagespeed Insight Değerlerinin Anlamları Nelerdir?

Pagespeed üzerinden yapılan bir site sorgulamasında LCP, FID, CLS gibi sonuçlar karşımıza çıkmaktadır. Bu kelimelerin anlamları ve ne işe yaradıklarına kısaca göz atalım.

  • Largest Contentful Piant (LCP): Bu değer web sitesinin yüklenme performasına verilen skoru temsil etmektedir. Pozitif bir kullanıcı deneyimi sağlayaabilmeniz için bu değerin 2,5 saniye altında olması gerekmektedir.
  • First Input Delay (FID): Bu değer, bir kullanıcının bağlantılaraı tıklamaya ve videoları izlemeye başlamadan önce beklediği süredir. Bu değerin büyümesiyle, skor sayısı da artar. Bir kişi uzun süre beklemek istemez ve bu sebepten rakip sitelere gidebilir. Bu değerin 300 ms'den küçük olması gerekmektedir.
  • Cumulative Layout Shift (CLS): Tüm kodları kararlılığını belirler. Bunun anlamı ne? Bazı sitelerde "kayan" butonlar ve resimler olabilir. Bu, kullanıcıları rahatsız eder ve içeriği algılamayı zorlaştırır. Kişinin sayfayı kapatma olasılığını da yüksektir. Bu değerin 0,1 ve 0,25 arasında olması gerekmektedir.

Core Web Vitals Değerini İyileştirmek Yeterli mi?

Web vitals değerini iyileştirmeniz sitenizin için tek başına olması gereken bir durum değildir. Bu iyileştirmeyi yaptıktan sonra Google tarafından yine önemli olarak sayılan bazı değerleri de düzeltmeniz gerekmektedir. Bu değerler şunlardır:

  • Time to First Byte (TTFB): Kullanıcının siteye girmesiyle ilk byte verisini alması arasında geçen süreye verilen isimdir. Bu verinin 600 ms’den küçük olması gerekmektedir.
  • First Contentful Paint (FCP): Kullanıcının sayfa yüklenmesinin başlamasıyla sayfada görmüş olduğu ilk görüntünün arasına geçen süreye verilen isimdir. Bu değerin 2 saniye altında olması gerekmektedir.
  • Total Blocking Time (TBT): FCP ve TTI arasındaki süreyi ölçer. Bu değerin 150ms altında olması gerekmektedir.
  • Time to Interactive (TTI): Kullanıcının siteyle etkileşimin hazır hale gelmesine kadar işleyen süreyi temsil eder. Bu değerin 5 saniye altında olması gerekmektedir.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski