2022'de SEO Uyumlu İçerik Oluşturma Rehberiniz

 İnsanları web sitenize veya açılış sayfanıza çekmenin en iyi yolu harika içerik oluşturmaktır. İster bir blog yazarı, ister bir infografik metin yazarı olun, içerikleriniz alakalı ve dikkat çekici olmalıdır.

Arama motorlarının kendilerini bu kadar geliştirmediği yani eski dönemlerde sadece dümdüz bir yazı yazmak ve arama motorunu tabiri caizse kandırmak çok kolay olurdu lakin günümüzde artık böyle bir durum söz konusu değil. İçeriğe doymuş bu dijital çağda, içeriklerinizin ve sitenizin binlerce rakibi bulunmaktadır. İşte tamda bu durumda devreye arama motoru optimizasyonu yani SEO çalışmaları devreye giriyor.

SEO neden ithalatçıdır? Çünkü SEO çalışmalarının içerisinde, içeriğinizin ve hedeflemek istediğiniz belirli bir kitleye yönelik web sayfalarınızın görünürlüğünü arttırmak için bir dizi teknikler bulunmaktadır. Kendi başınıza içeriklerinizde, anahtar kelime araştırması yaparak ve içeriğinizi ona göre optimize ederek, meta etiketlerini verimli kullanarak, iç bağlantılar ve dahili bağlantılar alarak belirli bir sıralamalara kadar yol kat edebilirsiniz.

Unutmayın! İçerik pazarlaması ve SEO çalışmaları, trafiği ve katılımı artırmak için birlikte yapılmalıdır. Amaç, içeriğinizi doğru kişilerin önüne çıkarmaktır ve genellikle bu, çevrimiçi bir arama sonucunda nerede konumlandığına bağlıdır. Bu, Google'ın yüzde 85 pazar payıyla pazar lideri olduğunu varsayarak çok ciddi bir trafik kaynağı olabilir.

Bu içeriğimizde sizlere, nasıl SEO uyumlu içerikler oluşturabilirsiniz, trafiğinizi nasıl optimize edebilirsiniz, içerikleriniz sayesinde satışlarınızı nasıl arttırabilirsiniz açıklayacağız.

SEO Uyumlu İçerik Yazımı Nedir?

SEO uyumlu içerik yazımı, içeriğinizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasına yardımcı olmak için sayfada optimize edilmiş içerik oluşturmanın bir yoludur. Ayrıca içeriğinizin alakalı ve yüksek kalitede olduğunu gösterir.

İçerikleriniz kitlenizin bulmasını istediğiniz çevrimiçi olan herhangi bir şey olabilir. Örneğin:

  • Blog gönderileri
  • Açılış sayfaları
  • Ürün sayfaları
  • Kılavuzlar veya e-Kitaplar
  • Bilgi grafikleri
  • Videolar
  • Araç takımları
  • Sözlükler

Anahtar kelime araştırması ve optimizasyonunun yanı sıra içeriğinizin düzenli olmasını sağlamak önemlidir. Bu, içeriğinizin sitenizde mantıklı bir sırada olması ve ziyaretçilerin bulması kolay olması gerektiği anlamına gelir. Bunu yapmanın harika bir yolu, içeriğiniz için bir akış planlamak ve alakalı bağlantılar eklemek, ancak SEO'ya yardımcı olmak ve içeriğinizi bulunabilir kılmak için bir site haritası oluşturmalı ve bütün içeriklerinizi bu haritanın ilgili bölümünde tutmalısınız.

Ayrıca, içeriklerinizi paylaşmazsanız harika içerik oluşturmanın da bir anlamı yok! Tüm içeriğinizi sosyal medya ağlarında tanıtmak için bir planınız olduğundan emin olun, e-postalarınızdaki ilgili içeriğe bağlantı verin ve kendi ağlarında paylaşmalarını isteyerek personel veya marka savunucularını dahil edin. İçeriğinizi ne kadar geniş bir şekilde paylaşırsanız, erişimi ve geri bağlantıları artırma olasılığınız o kadar artar.

İçeriğiniz ilk SERP'e (Arama Motoru Sonuçları Sayfası) ulaşamazsa, Tıklama Oranlarının (TO'lar) yüzde birin altına düştüğünü göreceksiniz. Google'da 1. konumdaki TO arasındaki fark 2. konum #2 ile karşılaştırıldığında fark oldukça önemlidir. Yüzde 40 tıklamaya karşı yüzde 18. İçeriğiniz ilk SERP'ye (Arama Motoru Sonuçları Sayfası) çıkamazsa, TO'ların yüzde 1'in altına düştüğünü rahatlıkla analizlerinizde görebilirsiniz.   

Artık SEO yazmanın ne olduğunu bildiğinize göre, DMI uzmanlarının tavsiyelerine ve kendi işiniz için uygulayabileceğiniz bazı paket ipuçlarına bakalım.

SEO Uyumlu İçerik Yazımı: Teknik Yazarlardan En İyi İpuçları

SEO pratiği, içeriğinizin görünürlüğü ile ilgilidir, ancak içeriğinizin özel ve benzersiz hedef kitlenize göre uyarlandığından emin olmayı unutmayın.

Rekabette bir adım önde olmak ve içeriğinizin görülmesini sağlamak için her türlü fırsatı tespit etmek için içerik ve SEO pazarlama trendlerini takip etmeniz akıllıca olacaktır. SEO'yu göz önünde bulundurarak yazmanıza yardımcı olacak 7 önemli ipucundan bahsedeceğiz. Hadi Başlayalım!

1. Yazınızın KPI'nı Anlayın!

İyi SEO uyumlu içerik, sadece birkaç anahtar kelime eklemek ve makaleyi anlamsız kelimelerle doldurmak ilgili değildir.

İçerik pazarlama KPI'larınız, her bir içerik parçasının nihai hedefini belirlemenize yardımcı olacağı için çok büyük bir rol oynadığı yerdir. Ayrıca, pazarlama karmanızda, insanları pazarlama hunisinden, farkındalıktan dönüşüme kadar yönlendiren harika optimize edilmiş içeriklere sahip olmalısınız.

Örneğin, farkındalığı artırmak için huni içeriğinin en üstünde blog gönderileri, e-kitaplar ve bilgi grafikleri bulunurken, dönüşümleri teşvik etmek için huni içeriğinin alt kısmında demolar, referanslar veya web seminerleri bulunur.

2. Stratejiye Dayalı Bir Yapı Oluşturun!

Genel olarak bütün stratejilerinizin önemli bir parçası, etkili bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmaktır. Ufak bir strateji bile eksik olduğunda, potansiyel müşterileri satış hunisinden yönlendiren alakalı içerik oluşturduğunuzda ve oluşturduğunuz şeyin alıcı kişilerinize hitap edeceğinden emin olmak zor olacaktır.

Bir stratejiye yönelik birkaç yaklaşım vardır, ancak SEO için iyi çalışan bir tanesi 'Hub and Spoke modeli'dir ('Pillar and Clusters modeli' olarak da bilinir). Bu yaklaşım, ana başlık olarak geniş bir konu etrafında içerik üretir ve daha sonra ona bağlanan ve daha fazla ayrıntıya giren ek içerik üretir.

Örneğin SEO uyumlu içerik yazımını ele alalım. Bir merkez parçası 'SEO yazısı nedir?' ve ona bağlanacak ve desteklenecek bir konuşmacı parçası ' Blogger'lar için SEO: Makalelerinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz ' olacaktır.

Bu yaklaşım, yalnızca belirli bir konuda çok fazla içerik oluşturmanıza (ve uzmanlık göstermenize) yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda anahtar kelime sıralamalarını artırmanıza, trafiği yönlendirmenize ve olası satışlar ve satışlar gibi KPI'ları artırmanıza yardımcı olur.

3. Anahtar Kelime Araştırma Araçlarını Kullanarak SEO Uyumlu Anahtar Kelimeleri Bulun!

SEO uyumlu içerikler oluşturmanın, çok önemli bir unsuru anahtar kelimelerdir. Anahtar kelime araştırması için beş temel adım vardır:

  • Tanımlamak
  • Beyin fırtınası
  • Filtre
  • İncelemek
  • Öncelik vermek

Bir hedef listeniz olduğunda, anahtar kelimeleri sıralamanıza ve keşfetmenize yardımcı olacak araştırma araçlarını kullanabilirsiniz. AlsoAsked ve AnswerThePublic gibi ücretsiz araçlar var, ancak ücretsiz bir hesapta aramalar sınırlıdır. Semrush ve AHREFS gibi ücretli araçlar çok kullanışlıdır ve size anahtar kelime hacmi, rekabet bilgileri vb. hakkında tam bir hesap verir.

4. Başlıklarınızın Sıralı Olduğundan Emin Olun!

Bloglar, bir sitenin içerik pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır. Bekleme süresini artırmak ve tıklamayı teşvik etmek için kullanılabilecek alakalı ve ilgi çekici içerik aracılığıyla insanları çekmenize olanak tanırlar.

Ancak bugünün kullanıcıları dijital olarak bilgili ve hızlı bir şekilde bilgi istiyor, bu nedenle blog başlıkları çok önemlidir. İnsanlar daha uzun içerik parçalarını okuduklarında tarama veya göz gezdirme eğilimindedirler. Bu, onlar için önemli olan bilgileri aradıkları anlamına gelir.

Blogunuza bir akış sağlamak, erişilebilirliği geliştirmek ve her bölümün ne hakkında olduğunu vurgulamak için baştan sona başlıkları kullanın. H1'ler en önemli olmalı, bunu H2'ler ve H3'ler izlemelidir.

5. Sektörünüze Uygun Tonu Kullanarak Yazın!

Her sektör farklıdır ve biri için işe yarayan mesajlaşma ve ton, mutlaka bir diğeri için işe yaramaz.

Örneğin, bir tüketici güzellik markası görüntüleri kullanabilir ve iyimser, arkadaşça bir ton benimseyebilirken, bir B2B yazılım sağlayıcısının daha resmi ve gerçeklere dayalı bir yaklaşım kullanması gerekebilir. Ton söz konusu olduğunda, dikkatli bir şekilde kullandığınızdan emin olun, çünkü riskli olan, müşterilerinizi kazanmak yerine onları kaybedebilirsiniz.

Bir kullanıcı web sitenizi veya sosyal medya hesaplarınızı ziyaret ettiğinde ne hakkında olduğunuzu görebilmeleri için topluluğunuzu da göz önünde bulundurmalı ve kapsayıcı olmalısınız.

Potansiyel müşterileriniz ve müşterileriniz için hangi tonun işe yaradığını zaten biliyor olabilirsiniz. Ancak bunu yapmazsanız, 'ideal' müşterinizi anlamak çok önemlidir. Bu durum, kitle segmentiniz için alıcı kişilikleri oluşturmayı gerektirir, böylece onları nasıl çekeceğinizi ve etkileşime geçeceğinizi bilirsiniz.

6. İlgili Dahili ve Harici Bağlantılar Edinin!

Bağlantılar, web sitesi ziyaretçilerini diğer ilgili içeriğe yönlendirmenin en iyi yoludur. İçeriğinizden en iyi şekilde yararlanmak için, insanları ilgilendikleri içeriğe yönlendirecek dahili bağlantılar ekleyin.

Dış bağlantılar veya geri bağlantılar, içeriğinize üçüncü taraf sitelerden bağlantı verecekleri için SEO'nun önemli bir parçasıdır. İçeriğinize bağlantı veren daha fazla harici site, arama sıralamalarını artıracağından ve içeriğinizde değer göstereceğinden ne kadar fazlaysa o kadar iyidir. Lakin sitenize aldığınız bağlantı kadar çıkış bağlantılarınızı da orantıda tutmanız gerekmektedir aksi taktirde spama düşebilirsiniz. Ayrıca içeriğinizle alakalı sitelerden link alın!



Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski