Temel SEO Raporlama Araçları (ve Ücretsiz Kontrol Listesi)

 Arama motoru optimizasyonu (SEO), şüphesiz ustalaşabileceğiniz en temel pazarlama yeterliliklerinden biridir.

SEO analizi yapmayı ve doğru metrikleri yöneticinize veya CEO'nuza nasıl rapor edeceğinizi biliyorsanız, markanızın arama motoru sıralamalarını alakalı anahtar kelimeler veya terimler için yükseltmek için kampanyalar veya stratejiler geliştirirken içerik pazarlama çabalarınızın değerini doğrulayabilirsiniz.

Yazımızın devamında, SEO'nun ne olduğuna ve neden önemli olduğuna bakacağız ve yeni başlayanlar için en iyi SEO analiz araçlarına göz atacağız.

SEO Raporlamasının Önemi

SEO analizi sayesinde, tüketicilerin web sitenizle nasıl etkileşime girdiğini tam olarak kavrarken şirketinizin mevcut organik trafik kaynakları hakkında daha derin bir fikir edinebilirsiniz.

SEO stratejinize analitik bir yaklaşım olmadan, kitlenize doğrudan değer sunan veya Google'ın beğenileri tarafından dizine eklenebilir olarak kabul edilen içerik üretmeniz pek olası değildir. Doğru anahtar terimler için sıralamada başarısız olursanız veya çevrimiçi otoritenizi artıramazsanız, hızla rakiplerinizin gerisine düşersiniz.

SEO raporlama araçları, karanlıktaki gözleriniz olacak ve arama motoru optimizasyon stratejinizi akla gelebilecek her kanalda veya temas noktasında (blog ve açılış sayfalarından Facebook, YouTube ve ötesine kadar) sürekli olarak geliştirmek için ihtiyaç duyduğunuz iç görüleri, bilgileri ve verileri sunacak.

Hiper bağlantılı teknoloji odaklı çağımızda, sayfa içi ve sayfa dışı SEO yöntemlerinizin nerede çalıştığına ve iyileştirilmesi gerekebilecek alanlara ayrıntılı ışık tutan bir dizi erişilebilir SEO analiz araçları mevcuttur. Hadi dalalım.

1. Google Analytics ve Google Arama Konsolu

Dijital pazarlamacılar için birincil başvuru aracı olan Google Analytics, müşterilerinizin demografisi, tercihleri, etkileşim faaliyetleri ve göz atma davranışları (diğer önemli bilgilerin yanı sıra) hakkında zengin bilgiler sunan güvenilir bir platformdur.

Google Analytics ile ilgili en iyi şey, platformda gezinmenin yanı sıra nasıl kullanılacağına ilişkin birçok ücretsiz pratik nasıl yapılır kılavuzunun olmasıdır. Başlamak, platformu kendi avantajınıza nasıl kullanacağınıza ilişkin tavsiyeler almak için Google Analytics Hedefleri Kılavuzuna bakın: Alt Satırdaki KPI'larınızı Nasıl Kurulur ve İzlersiniz?

SEO analizi için Google Analytics ve Google Arama Konsolu, belirli arama tabanlı hedeflerinize ve karşılaştırma ölçütlerinize dayalı olarak çok sayıda alakalı ölçümü ölçmenize yardımcı olacak araçlardır.

Trendleri tespit etmek, bir sorunu veya zayıf yönleri belirlemek ve devam eden performansınızı izlemek için odaklanmanız gereken ana Google Analytics ve Search Console SEO ölçümleri şunlardır:

  • Anahtar kelime sıralamaları: sayfalarınızın veya içeriğinizin sıralandığı yer veya belirli anahtar kelimeler veya arama terimleri
  • Organik trafik: SEO çabalarınızın bir sonucu olarak aldığınız organik trafiğin net bir göstergesi
  • Organik tıklama oranı: başlık etiketlerinizin ve meta açıklamalarınızın web'de arama yapanlara içeriğinizi tıklamaya ve gerçekten etkileşim kurmaya teşvik edip etmediği konusunda size sağlam bir fikir verecek bir ölçüm
  • Organik dönüşümler: SEO içeriğinizin dönüşümleri kapatmak için yeterince etkili ve alakalı olup olmadığını size söyleyecek verileri rapor edin. Burada, örneğin e-posta bültenine kaydolma, ücretsiz deneme veya demo alımı veya satın alma gibi dönüşümleri ölçebilirsiniz.
  • En iyi çıkış sayfaları: Bu belirli SEO analiz metriği, kullanıcıların en çok çıktığı web veya açılış sayfalarını gösterecektir. En çok çıkış yapan sayfalarınızı belirledikten sonra, etkileşim oranlarını artırmak ve sonuç olarak arama yetkinizi artırmak için içeriğinizde nerede iyileştirmeler yapmanız gerektiğini tam olarak belirleyebilirsiniz.
  • Alan adı yetkilisi: Alan adı yetkiliniz önemlidir, çünkü size arama motorlarının (özellikle Google) markanızı ve web sitenizi ne kadar güvenilir bulduğunu söylerken, diğer kişilerin veya markaların içeriğinizi ne kadar bağlantılı veya paylaşmaya değer bulduğuna dair bir fikir sunar.

2. KWFinder

Anahtar kelime SEO analizi yapmak ve keşiflerinizi veya önerilerinizi yöneticiniz veya CEO'nuzla paylaşmak istiyorsanız, KWFinder'ın arayüzü erişilebilir, mantıklı ve görsel olarak sindirilebilirdir.

Mangools'tan kurnaz bir eser olan KWFinder, etki alanı tabanlı anahtar kelime aramaları yapma ve rakiplerinizin hangi terimleri kullandığını görme seçeneği sunar.

Platforma bir anahtar kelime keşif araması girerek, belirli SEO kampanyaları, içeriği veya etkinlikleri için etkili anahtar kelime listelerini düzenlemenize yardımcı olacak, anlaşılması kolay bilgilerin paha biçilmez bir karışımına anında erişim elde edebilirsiniz. Bu bilgiler:

  • Belirli bir anahtar kelime veya terim için ne kadar genel trafik rekabeti olduğunu söyleyen grafik tabanlı bir anahtar kelime zorluğu görselleştirmesi
  • Belirli bir zaman aralığındaki arama hacimlerini gösteren bir anahtar kelime popülerliği ve trend grafiği
  • Arama hacimleri, zorluklar ve tıklama başına ödeme (PPC) maliyetlerine ilişkin metriklerle ilgili anahtar kelimelerin ayrıntılı bir listesi: herhangi bir ücretli pazarlama analizi veya raporlama etkinliği için yararlı bir metrik
  • İnsanların belirli bir anahtar kelimeye dayalı olarak sorduğu en popüler veya alakalı soruları size gösterecek bir anahtar kelime soruları sekmesi. Bu, özellikle mevcut içeriği analiz ediyorsanız ve onu, arama yapan kişinin amacına daha iyi uyacak veya zengin snippet'ler için sıralama elde edecek şekilde güncellemek veya optimize etmek istiyorsanız etkilidir.

Bu bilgi potası ile donanmış olarak, mevcut içeriği optimize etmek için yeni anahtar kelimelerin yanı sıra yeni veya gelişmekte olan arama tabanlı kampanyalar için en değerli olacağına inandığınız terimler hakkında ayrıntılı analiz yapabilirsiniz. Bilgilerinizi topladıktan sonra, potansiyel müşteri listelerinizi ve keşiflerinizi CSV tabanlı bir rapora aktarabilirsiniz.

3. Sayfa Hızı Analizleri

İçeriğinizin kalitesine ve paylaşılabilirliğine, etki alanı yetkilinize ve UX tekliflerinize ek olarak, sayfa hızı performansınız şirketinizin genel SEO performansı üzerinde etkili olacaktır.

PageSpeed ​​Insights, alınması kolay, güçlü ve ücretsiz bir araçtır ve ayrıntılı Temel Web Verileri değerlendirmelerinin yanı sıra sayfanızın hızının ve yükleme performansının bir dökümünü verir. Görsellerin anlaşılması kolaydır ve basit bir aramayla, sayfalarınızın performansını artırmanıza yardımcı olacak kapsamlı bir öneriler listesi alırsınız.

Platformun önerilerini (mobil veya masaüstü analizine dayalı olarak) daha derine inebilir, en alakalı veya değerli olduğunu düşündüğünüzü seçip bu somut bulguları işletme içindeki üst düzey paydaşlara bildirebilirsiniz. Devam eden SEO raporlama çabalarınıza ve stratejinize fazladan bir zekâ katmanı ekleyecek kullanışlı ve genelimizin kullandığı basit bir araç.

Dikkate Alınması Gereken Bonus Araçlar

Yukarıdaki SEO raporlama ve analiz araçları, markanızın arama motoru optimizasyonuna dayalı faaliyetleri ve performansı hakkında size çok yönlü bir görünüm verecektir.

Bu temel araçları kullanmak, girişimlerinizi veya önerilerinizi doğrulayacak somut ölçütler sunarken, stratejinizi geliştirmek için ne yapmanız gerektiği konusunda da size rehberlik edecektir. Sizler için birçok uzmanın kullandığı bazı araçları da aşağıda listeledik! İşte kontrol etmek isteyebileceğiniz diğer bazı kullanışlı araçlar:

SEMRush

İş akışı optimizasyonu özelliklerine ve yüksek düzeyde etkileşimli bir görsel arayüze sahip güçlü bir anahtar kelime önerisi ve araştırma aracı.

Keys4Up

İçeriğinizi belirli kitleler için geliştirecek alakalı terimler öneren hızlı arama ve anahtar kelime öneri aracı.

Screaming Frog SEO Spider

Web sitesi veya sayfa içi optimizasyon ve değerlendirme için mükemmel bir SEO aracı olan bu temiz platform, teknik ve UX tabanlı etkinlikler veya girişimler için mükemmeldir.

Ahrefs

Aynı ara yüzden site denetimleri, anahtar kelime araştırması, içerik karşılaştırmaları ve sıralama takibi gerçekleştirmenize olanak tanıyan uyumlu, hepsi bir arada bir SEO aracı.

Moz

Sıralama takibi ve geri bağlantı analizi için özellikle iyi olan, çok yönlü ve endüstride tanınan başka bir SEO platformu.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski