E-Ticaret Siteleri İçin En İyi 5 Sosyal Medya Stratejisi

 Küresel çapta salgın hastalığının yayılması ile beraber insanlar, gün içerisinde vakitlerinin neredeyse tamamını sosyal medya uygulamaları içerisinde geçirmeye başladı. Dijital varlıklarını internet üzerinde sürdüren firma sahipleri ve pazarlama uzmanları da bu durumu elbette en iyi şekilde değerlendirmenin yollarını aramaya başladılar. Bu yazımızda sizlere, firmanızın veya danışmanlık hizmeti verdiğiniz hesapların nasıl daha etkili ve dönüşüm odaklı kullanabilirsiniz, anlatacağız.

E-Ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Stratejileri

Facebook’un paylaştığı son verilere göre sahibi olduğu bütün sosyal medya uygulamalarının (instagram vb.) pandemi dönemi boyunca %75 oranında kullanımlarının arttığını belirtti. Evine kapanmış ve dışarıya çıkmayan insanlar, eğlenmek, sosyalleşmek hatta alışveriş yapmak amaçlı artık tamamen dijital ortama yöneldiler. Bu dönemde birçok E-Ticaret firması, sosyal medya reklamlarına ayırdığı bütçeyi gözden geçirmiş ve bu alanda çalışmalarına yoğunluk vermiştir. Bu durumda sosyal medya reklamları üzerinde herhangi bir tecrübesi olmayan ve ne yapacağını bilmeyen insanlar, ortamda ki bilgi kirliliği yüzünden muallakta kalmışlardır.

En İyi 5 Sosyal Medya Stratejisi

Aşağıda sizlerle paylaşmış olduğumuz stratejileri sizlerde hesaplarınızda uygularsanız eğer satışlarınız pandemi dönemi de dâhil olmak üzere herhangi bir olumsuz koşulda etkilenmeyecektir.

·   Şeffaf bir biçimde operasyonlarınızı yansıtın: Potansiyel müşterilerinize ve ürününüz ile ilgilenen kişilerin, size olan güvenlerini kazanmak ve markanız ile kişilerin arasında ki bağı arttırmak için harika bir yöntemdir. Ürünlerinizi kargolarken veya çalışma saatleri arasında yaşanan her süreci insanlarla paylaşmak her zaman sizin yararınıza olacaktır.

·  Onların zihinlerinde ki soruları yanıtlayın: İnsanların güvenlerinin bu denli sarsıldığı zamanlarda firmanız ile ilgili merak ettikleri her şeyi cevaplayın. Örneğin, bir içerik paylaşın ve açıklamasına ‘’Bize Merak Ettiklerinizi Sorun!’’ gibi cümle kullanarak soruları toplayın. Ardından operasyonun direkt olarak yürütüldüğü yerden canlı yayın açarak veya onlarla herhangi bir biçimde dinamik etkileşime geçebileceğiniz bir şekilde soruları yanıtlayın.
 
·  Ürün fotoğrafları yerine ürün videoları kullanın:  Müşterilerin algısı, artık fotoğrafların üzerinde kolayca oynamalar yaparak onları kandırabileceğiniz düşüncesine doğru yöneldi. Bu nedenden ötürü ürünlerinizin her detayını gösteren, açıklayıcı ve ilgi çekici olacak düzeyde videolar hazırlayın.

· Onların isteklerini dinleyin: Zaman zaman insanlar özel günlerde veya normal bir zamanda firmalardan bazı ürünleri görmek isterler. Anketler veya testler oluşturarak ‘’Ne Tarz Ürünler Görmek İstersiniz’’ tarzında sorular sorarak istekleri toplayın. İstenilen ürünleri temin ettiğiniz zaman insanlar, onları dinlediğinizin farkına varacak ve sizden alışveriş yapma alışkanlığı kazanacaklardır.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski