PPC Nedir?

 PPC, reklam verenin yayınladığı her reklamın tıklanma başına ödediği ücrettir. PPC kelimesinin açılımı Pay-Per-Click yani tıklama başına maliyet denir. Dijital pazarlama uzmanlarının bu reklam türünü e-ticaret sitelerinde sıklıkla kullandıklarını görürüz. Nedeni ise bu kampanya modeli internet sitenize trafik çekmekten daha çok, ürününüzü direkt olarak ihtiyacı olan veya almayı düşünen insanların karşılarına çıkarmasıdır. Profesyonel bir pazarlama uzmanı, sitenize giriş yapan kullanıcı ürünü satın almasa bile yeniden pazarlama yöntemleri ile yüksek oranda satışa dönüştürebilir.

PPC Ne Demek

PPC kampanyaların da reklam optimizasyonunuzu çok iyi yapmamız gerekir. Optimizasyon skorunuz eğer düşük olursa, SERP sonuçlarında reklamlar arasında ilk sıraya çıkmak için ödemeniz gereken ücret artar. İlk sırayı her zaman, kullanıcı odaklı optimize edilmiş siteler alır.

SEM Ve PPC Arasında Ki Fark Nedir?

SEM ve PPC kelimeleri birbirleri ile alâkalı gözükseler de çok da fazla ilgisi yoktur. SEM, Arama Motoru Pazarlaması (Search Engine Marketing) anlamına gelmektedir. SEM’in içerisinde ücretli veya ücretsiz reklam kampanyaları vardır. Örneğin ürününüz ile ilgili SEO çalışmaları yapmanız ve ilgili anahtar kelimede reklam vermek zorunda kalmamanız bir SEM’dir. Lakin PPC ve diğer reklamcılık ile ilgili olan terimlerin hepsinde bir ücret ödemeniz gerekmektedir. Bu durum reklam yayınladığınız kampanya türüne göre değişebilir.

Kısaca özetlememiz gerekirse SEM, PPC de dâhil olmak üzere bütün terimleri içerisinde bulunduran ana kategoridir diyebiliriz.

Reklam Optimizasyonu Nedir?

Reklam Optimizasyonu, reklam sıralamanızı belirleyen en önemli etkenlerden birisidir. Yayınlamak istediğiniz reklamın skoru, tıklanma oranınıza, anahtar kelimenizin siteniz ve ürününüz ile alâka düzeyine, reklam açılış sayfanızın kalitesine ve SERP sayfalarında ki daha önce ki reklamlarınızın performansına göre belirlenmektedir.

Reklam Optimizasyonu Ne Demek

Burada önemli olan konu, tıklanma oranınız belirlenirken daha önce ki reklamlarınız göz önünde bulundurulur.

PPC Reklam Verirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sektörünüze ve rakiplerinize göre reklam maliyetleriniz de oynamalar yaşanabilir. Bu yüzden tıklama başı maliyetinizi en aza indirmek için bütün optimizasyon çalışmalarınızı en iyi şekilde yapmanız gerekir. Reklam metininizi yazarken, ilgili anahtar kelimeleri içerisinde geçirmeye özen gösterin. Reklam metninizi sadece anahtar kelime ile doldurmak yapacağınız en büyük yanlıştır. Bu durum sizi spama sokmaktan başka hiçbir işe yaramaz. Ürününüzü tanıtan aynı zamanda anahtar kelimeler içeren reklam metinleri kullanmanız sizin yararınıza olacaktır.

Reklam açılış sayfanızın sade ve göz yorucu olmamasına özen gösterin. Bu alan potansiyel müşteriniz reklamınıza tıkladıktan sonra görmesini istediğiniz yerdir. Bir ürün pazarlıyor veya hizmet sunuyor olabilirsiz. Her iki durumda da açılış sayfasında kullanıcının direkt olarak görmek istediği ve ihtiyaç duyduğu ürünü görmesini sağlayın.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski