Dijital Pazarlama İle Geleneksel Pazarlama Arasında Ki 3 Fark

 Dijital pazarlamanın popülerliğini arttırması ve geleneksel pazarlama yöntemlerinin önüne geçmesi ile beraber, ticaret ile ilgilenen tüm bireylerin aklında bu soru oluştu. Sizlere bu içeriğimizde iki pazarlama yöntemi arasında ki farkı anlatarak, aklınızda ki sorulara cevap bulmanızı sağlamaktır.

Dijital Pazarlama İle Geleneksel Pazarlama Arasında Ki Farklar

Dijital pazarlama ile diğer bütün pazarlama metotları arasında çok büyük farklar vardır. Örneğin maliyet farkından biraz bahsedelim. Geleneksel pazarlama yöntemleri arasında yazılı veya görsel basın yöntemleri kullanabilirsiniz. Lakin dijital pazarlama konusunda, deneyimli bir pazarlama uzmanı iseniz neredeyse sıfır maliyet ile pazarlama çalışmalarınızı devam ettirip dönüşüm alma imkânınız bulunmaktadır. Yüksek bütçeler ayırmadan kısa süre zarfı içerisinde en çok satacağını düşündüğünüz ürünleri tüketebilirsiniz. Bu yüzden küçük ölçekli işletmeler genel olarak dijital pazarlamayı kullanarak büyümeyi tercih ederler.

Döngü ve Etkileşim Farkı

Geleneksel pazarlama stratejileri ile doğrudan son tüketiciye ulaşır ve etkileşim almadan döngüye devam edersiniz. Geleneksel yöntemlerde müşteriniz, sizin hazırladığınız yazılı ve görsel reklamı tüketir ve gider. Hedef kitle ayrımı bile yapamadan reklam bütçeniz tamamen boşa harcanır. Dijital pazarlama tarafında ise işler bu şekilde ilerlemiyor. Uyguladığınız reklam stratejilerine göre direkt olarak son tüketici ile etkileşim içerisinde bulunabiliyorsunuz.

Döngü ve Etkileşim Ne Demek

Ürününüzü satın alanlar direkt olarak düşüncelerini yorum olarak bırakabilir, akıllarında kalan bir soruyu sorabilir ve sağlıklı bir etkileşim kurabilirsiniz. Dijital pazarlama da direkt olarak belirli bir hedef kitleye reklam verebilirsiniz. Bu kampanyanızın amacına göre değişiklik gösterebilir. Örneğin yeniden pazarlama yaparak nitelikli hedef kitlenizi dinç tutabilir veya yeni hedef kitleler oluşturmak için SERP reklamları yayınlayabilirsiniz.

Kampanya Süreci ve Süreleri

Geleneksel pazarlama yöntemleri ile yayınlamak istediğiniz bir reklamın çalışmalarının tamamlanması haftalar bile sürebilir. Bu süre zarfı içerisinde ufak bir noktada problem olması ve bir şeylerin yanlış gitmesi durumunda tekrardan her şeye baştan başlayıp, haftalarca beklemeniz gerebilir. İşte dijital pazarlamanın en güzel yönlerinden birisi de budur. Reklam kurgusu, paylaşımların planlanması, reklam metinleri, hedef kitlenin ilgisini çekecek ürün ve işte bu kadar. Saatler içerisinde satışa hazırsınız.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski