Anahtar Kelime Analizi Nedir?

 Anahtar kelime analizi, internet siteniz için en verimli olacak hedef kitlenin nerede olduğunu ve hangi kelimeleri arattığını öğrendiğiniz bir çeşit süreçtir. Anahtar kelime analizi yaparak, ilgili kelimelerde yükselmeniz web sitenizin trafiğini arttırmanın yanı sıra hedef kitlenizin neye ihtiyaç duyduğunu öğrenmiş olursunuz. Dolayısıyla özetlememiz gerekirse, anahtar kelimeler SEO ve SEM çalışmalarının bel kemiğidir diyebiliriz.

Anahtar Kelime Analizi Ne Demek

Short-Tail ve Long-Tail Anahtar Kelimeler Nedir?

Short-Tail anahtar kelime Türkçe olarak kısa kuyruklu anahtar kelime olarak çevrilebilir. Long-Tail anahtar kelime de uzun kuyruklu anahtar kelime demektir. İki anahtar kelimenin arasında ki fark aslında uçurum kadardır. Kullanıcıların neredeyse tamamı anahtar kelimeleri kısa olarak aratmaktadır.

Örneğin, ‘’Mor Elbise’’ gibi kelimeler kısa kuyrukludur. Rekabet bu kelimede çok fazla olacağı gibi karmaşık da hedef kitle barındıracaktır. Uzun kuyruklu anahtar kelime de ise örnek olarak  ‘’Mor Renkli Üzerinde Çiçek Desenleri Bulunan Elbise’’ bu örneği verebiliriz. Bu kelime niş bir kelime olmasının yanı sıra direkt olarak da alma eylemine daha çok yatkın ziyaretçilerin karşısına çıkmanızı sağlar. Maddeler halinde özetlemek gerekirse:

  • Uzun kuyruklu anahtar kelime aratan kullanıcı her zaman dönüşüm oranı fazla olan kullanıcıdır.
  •  Uzun kuyruklu anahtar kelimelerde direkt olarak aradığınız hedef kitleyi bulabilirsiniz.
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimelerde, rekabet çok düşüktür bu nedenle sıralama kazanmanız daha kolaydır.         

Short Tail ve Long Tail Anahtar Kelimeler Ne Demek

Semantik Kelime (LSI Keywords) Nedir?

LSI, arama motorlarının içeriğinizde ki anahtar kelimelerin diğer kelimeleriniz ile arasında ki anlam ilişkisini anlamaya çalıştığı bir stratejidir.  Örnek vererek anlatmamız gerekirse, oluşturduğunuz içeriklerin konusu ‘’ koltuk takımları’’ olsun. Bu anahtar kelimenin devamında ‘’Ahşap Kaplama veya emprenye’’ gibi kelimeler eklediğinizde arama motoru, yayınladığınız içeriğin konusunun ‘’Ev Mobilyaları’’ olduğunu anlar. İşte buna semantik anlam bütünlüğü olan makaleler denir.

İçeriğinizde neredeyse sizi spama sokacak kadar anahtar kelime kullanmaktansa LSI kelimeleri tercih etmeniz daha doğru olur. Anahtar kelime yamyamlığı, eskiden gerçekten çok popüler olan ve işe yarayan bir strateji idi. O zamanlarda Google kendisi açıklamalar yaparak, kaç kelimede kaç adet anahtar kelime kullanabiliriz söylüyordu. Son yıllarda yapılan güncellemeler ile beraber, bu durum tamamen ortadan kalktı. Kullanıcıyı ve arama motoruna kandırmaya yönelik yapılan SEO çalışmaları artık hiçbir işe yaramamaktadır.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski