Zayıf İçerik Tespiti Nedir?

 Günümüzde pek çok kez SEO uzmanından, Google güncellemelerinden ve çalışanların yaptığı açıklamalardan zayıf içerik kelimesini duymuşuzdur. Bu içeriğimizde sizlere zayıf içerik nedir ve nasıl tespit edilir anlatacağız.

İnternet sitemize elbette güncel SEO uyumlu makaleler girmek her konuda iyi olacaktır lakin önceden eklediğimiz içeriklerimize de göz gezdirmek şarttır. Neticede Arama motoru örümcekleri sitemize girdikten hemen sonra çıkmıyorlar, taramaya baştan sona devam ediyorlar.

Google, 2011 senedinde kullanıcılarına ve internet sitesi sahiplerine panda güncellemesini duyurdu. Bu güncellemenin ile birlikte asıl amaç, dizine eklenen her sayfanın kullanıcının sorgusuna yanıt vermesini, kullanıcının aradığı ihtiyacını karşılamasını veya aradığı hizmeti doğrudan bulmasını sağlamaktı. Nitekim öyle de oldu.

Yapay Zekâ Tarafından Oluşturulan İçerikler

Yapay zekâ tarafından oluşturulan içerikler arama motoru botları tarafından kolayca anlaşabilir. Özellikle son zamanlarda yapılan güncellemelerin ardından, devrik cümlelere bile zayıf içerik notu veren arama motorları kendilerini bu konuda oldukça geliştirmiştir. Yapay zekâ tarafından oluşturulan içerikler de anlam kaymaları, cümle yapılarında bozukluk, makalede semantik bir uyum olmaması vb. birçok durum meydana gelmektedir.

Bu tarz içerikler rahatlıkla anlaşılabilmektedir. Unutmayın, Google vb. arama motoru botları internet sitenize iki şekilde tararlar. Birincisi direkt bot olarak ikincisi ise insan gibi eğilimlerde bulunarak. Bu da demek oluyor ki botlar önce sitenizi tarar daha sonra ise ne yazdığınızı okurlar.

Tamamen Kopya İçerik Oluşturma

Kopya içerikler arama motoru botlarının en kolay anlayacağı içerik türüdür çünkü o içerik zaten farklı bir site sahibi tarafından dizine eklenmiştir. İçeriğin uzunluğu veya kalitesi fark etmeksizin, içeriğiniz doğrudan zayıf içerik olarak algılanır hatta bu durumdan ceza bile alabilirsiniz.

İçeriğin belli bir kısmının (örneğin, sadece giriş paragrafının) ya da tamamının internet sitenizde yayınlamak arasında hiçbir fark yoktur. Neticede bu botlar tamamen kendi dilimize göre kodlanmış, tasarlanmış hatta her taradığı internet sitesine göre de öğrenme özelliği kazanmıştır.

Çok sık yapılan ve kimsenin farkına varmadığı hatalardan birisi ise kelimeleri eş anlamlılarıyla değiştirmektedir. Emin olun bu tarz da oluşturulmuş bir içerik yayınlanmaktansa hiç yayınlamamanız sizin için daha etkili olacaktır.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski