İçerik Uzunluğunun SEO Çalışmalarına Etkileri Nelerdir?

Birçok SEO uzmanının veya internet ile en azından ucundan bir yerlerden ilişiği olan bireylerin, kafasında bir soru var ‘’İçeriklerin uzunluğu SEO çalışmalarına etki eder mi?’’. İnternet sitenize ekleyeceğiniz içeriklerin uzun olmasını savunan insanların sayısı oldukça fazla. Onlarla aynı fikirde olmayan insanlar ne olacak?  Onlar haksız mı? Bu içeriğimizde sizlere merak edilen bütün soruları cevaplayacağız.

İçerik Uzunluğunun SEO Çalışmalarına Etkileri Nedir

Sorgu Niyeti Analizi Yapmalısınız!

Pek çok insan günlük yaşantısında arama motorları üzerinden sorgu yapmaktadır. Bazen bu sorgular tek kelime (örneğin, kalem.) bazen ise bir soru cümlesi (örneğin, en iyi kalem firması nedir?) şeklinde oluyor. Burada önemli olan ve analizin iyi yapılması gereken nokta, anahtar kelimenizi arama motorunsa sorgulatan kullanıcın, amacını çözümlemektir.

Sorgu Niyeti Analizi Nedir

Uzun içerik diye bir şey yoktur, yeterli içerik diye bir şey vardır. Kullanıcı ‘’en iyi kalem firması nedir’’ kelimesini sorguladığı zaman, internet sitenizde bu soruya cevap veren bir içerik mevcut ise geriye kalan hiçbir metriğin önemi bulunmamaktadır, elbette içerik uzunluğu konusunda. İçeriğinizde belki kalem firmalarını tanıtabilir, belki size göre en iyi gelen kalem firmasını söyleyebilirsiniz. Lakin bu demek değil ki makale tek kelime olsa da olur.

İdeal içerik uzunluğu sektörden sektöre değişmektedir. Örneğin, haber siteleri kullanıcılarına direk olarak bir olayı anlatmak istediği için o sektörde ideal içerik uzunluğu 200 kelimedir. Blog sitesinde ise bir anı, olay, gelişme, fikir sunulduğundan dolayı ortalama 300 kelimedir. Unutmayın, rakibinizin içeriklerinin uzunluğu ne ise sizin içeriklerinizin de uzunluğu o kadar olmak zorunda değildir.

Yanlış Bilgi: Uzun İçerik Sıralama Kazandırır!

İnternet sitesine sahip olan firmaların veya şahısların bazıları, ‘’siteme uzun içerik ekledim, sıralamam yükseldi’’ vs. gibi cümleler kurarak yanlış algı yaratmaktadırlar. Bu algının tamamen yanlış olduğunun en güzel kanıtı ‘’kalp krizi belirtileri’’ anahtar kelimesidir.

Bu anahtar kelimeyi Google üzerinde sorguladığınızda ilk on sıralama da ki sitelerin içeriklerinin uzunluğu sırasıyla, birinci sıradaki site 1270, ikinci sıradaki site 740, üçüncü sırada ki site 1175 kelimedir. Sizlere ilk üç sıradaki örneği ilettik çünkü diğer sıralamaların pek de bir önemi yok. Aynı zamanda unutmamanız gereken bir nokta daha bulunmaktadır, içeriklerinizin açıklayıcı ve kullanıcı arama sorgusuna göre olmasının yanı sıra, SERP sıralamanızı iç SEO ve dış SEO çalışmalarınızda belirlemektedir.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski