Google My Business Nedir?

 Google My Business, işletmenizi Google’da ve Google Haritalarda’’da yönetebilmenizi sağlayan bir uygulamadır. Google My Business doğrudan SERP arama sonuçları ile tam entegrasyonlu biçimde çalışmaktadır. Google’ın işletme sahiplerine tamamen ücretsiz olarak sunduğu bu hizmete sizlerde kayıt olarak kendinizi bölgesel çapta duyurabilirsiniz.

Google My Business Ne Demek

Google haritaların SERP ile doğrudan ilişkilendirilmesi sonucunda, bazı anahtar kelimeler aratıldığında harita kayıtlarının internet sitelerinin üzerinde görebilirsiniz. İşte Google My Business buna olanak tanır. Bu hizmetten faydalanabilmeniz için internet sitenizin olmasına gerek yoktur hatta işletmenizin olmasına bile gerek yoktur. Son gelen güncellemelerden sonra bazı insanlar evlerinden çalıştıkları için kendilerini Google’a Freelance çalışan olarak tanıtmış ve ev adreslerini paylaşarak işletme hesabı açabilmişlerdir.

Google My Business Faydaları Nelerdir?

Google My Business’e kayıt olmanız durumunda işletmeniz otomatik olarak haritalara da kayıt olur. Haritaya kayıt olmanız ne işe yarar? Örneğin bir taksi durağı sahibisiniz. Taksi durağınız için internet sitesi oluşturmak istemiyorsanız eğer harita kaydı oluşturmak isteyebilirsiniz. Google her anahtar kelimenin algoritmasını farklı bir şekilde tasarlamıştır. Bu yüzden ‘’taksi durağı’’ sorgusu yapan bir kullanıcı öncelikle harita kayıtlarını daha sonra internet sitelerini görürler. Sizin burada listelenmeniz işletmenizin adına ve bölgesine göre değişiklik göstermektedir.

Örneğin, durağınızın bir alt sokağında birisi bu şekilde bir sorgu yaptığında ilk olarak birinci sırada siz listelenirsiniz ama kullanıcı ‘’İstanbul taksi durağı’’ diye arattığında siz belki de en son sırada yer alabilirsiniz. Dikkatinizi çekmek isterim şuan kurguladığımız senaryoda, durağın sahibinin hâlâ bir internet sitesi yok. Bu da demek oluyor ki Google benim işletmem, Local SEO çalışmaları için bazı sektörlerin işine gelen mükemmel bir yöntemdir.

Google My Business Faydaları

İşletmenizi haritalara ekleyerek, müşterileriniz için de güven ortamı yaratabilirsiniz. Örneğin, çalıştığınız yerin gece ve gündüz fotoğraflarını paylaşarak insanların dikkatini çekebilir veya işletmenizin yorum yap özelliğini açarak, daha önce işletmenize gelen insanların olumlu yorum yapmalarına olanak sağlayabilirsiniz. Bu sayede ilk defa işletmenize gelecek olan insanın aklında hiçbir şüphe olmayacak ve önyargılarından kurtulmuş olacaklar. Burada aslında hem çok güzel hem de çok kötü bir özellik vardır. O da kullanıcıların yaptığı yorumların silinememesidir. Örneğin siz mükemmel bir işletme iseniz kullanıcıların yaptıkları olumlu yorumları silemezsiniz. Zaten böyle bir senaryoda kim silmek ister ki?

Kötü olan kısmı ise bizi tamamen ilgilendirmiyor. Dolandırıcı veya tamamen rezalet denilebilecek düzeyde hizmet veren işletmelerin kötü yorumları da silinmemektedir. Bu durumda Google Haritalar ve Google My Business hizmetlerinin kullanıcılar tarafından tamamen güvenilir olmasını sağlamıştır.

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski