Log Analizi Nasıl Yapılır?

 Log analizi ve benzeri analizleri yapmak ileriye seviye SEO stratejileri içinde yer almaktadır. Bu yazımızda sizlere öncelikle Log dosyasını daha sonra Screaming frog ile nasıl Log analizi yapabilirsiniz anlatacağız.

Log Analizi Ne Demek

Log dosyası, internet sitenize ne olduğu fark etmeksizin sinyal gönderen ve sitenin içerisinde bir çeşit eylem yapan insan veya robotların, genel bilgilerinin tutulduğu dosyadır. Genel olarak Log dosyaları günlük veri kaydı almaktadır lakin istediğiniz periyodlarla da veri kaydetmesini sağlayabilirsiniz. Log dosyasına nasıl erişim sağlayacağınızı bilmiyorsanız, hosting veya sunucu paketi aldığınız firmanın müşteri hizmetlerinden yardım alabilirsiniz.

Log dosyalarının içinde bulunanlar, sırasıyla:

  • Ziyaretçiler dâhil olmak üzere herkesin IP adresi.
  • Giriş tarihleri
  • Kullanıcıların istek türleri
  • HTTP yanıt kodları
  • İstekte bulunanların kaynak bilgileri
  • Kullanıcının girdiği sayfa gibi birçok bilgi Log dosyalarının içerisinde yer almaktakdır.

Örnek Log Kaydı

321.54.76.76 - - [19/May/2022:11:28:45 +0300] "GET /log-analizi-nasil-yapilir/ HTTP/1.1" 200 115387 "-" "Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Log dosyalarının içerisinde ki bilgiler genel olarak bu şekilde gösterilmektedir.

SEO Analizi Yaparken Log Kayıtları Ne İşe Yarar?

Log dosyalarının içerisinde bulunan bilgiler eşliğinde, hangi arama motoru örümceği sizin sitenizi daha çok ziyaret ediyor, hangi sayfalarınız bu örümceklere hangi durum kodunu verdi gibi bütün sorularınıza cevap bulabilirsiniz. Log dosyalarında direkt olarak kesin bilgiler bulunmaktadır. Bunlar sayesinde bizlerde net analizler yapabilir ve SEO stratejilerimizi bu yönde değiştirebiliriz.

SEO Analizi Yaparken Log Kayıtlarının Önemi

Log kayıtları sayesinde aşağıda ki bilgileri öğrenebilir ve birçok analizi giderebiliriz. Hatta hata veren sayfaları dâhil analiz edebilir. Log dosyasından öğrenebilecekleriniz:

  • Hangi tarayıcı botunun, hangi sayfanıza sıklıkla uğradığı.
  • Siteye giren botun girdiği sayfalarda hangi durum kodu ile karşılaştığı.
  • Sitenizin genel taranma durumu.
  • Tarama bütçeniz.
  • Örümceklerin, içeriklerinizden hangilerine daha fazla önem verdiği. 

Tarama Bütçesi Ne Demek?

Tarama bütçesi, arama motoru örümceklerinin internet sitenize girdiği anda sitenizin verdiği tepkime ile beraber dizine eklenmiş olan sayfalarınızın yeniden taranması için geçirdiği zamandır diyebiliriz. Her internet sitenizin tarama bütçesi farklıdır. Daha kısa bir biçimde özetlemek gerekirse, sitenize giren botların her URL’yi taramak için ayırdığı zamandır diyebiliriz. 

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski